Bu yapılır mı ?


theking1907Çevrim Dışı

Kayıt: 06/09/2006
İl: Istanbul
Mesaj: 473
theking1907Çevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 27 Mart 2007 13:44

 

Satılan canlı malın hiç bir yerde garantisi yoktur...

Üreticinin açıklaması ise çok komik açılmadan iade alırız. Nasıl yani açılmadı ama balıklar canlı. Ben sipariş ettim bana balıklar canlı geldi ama gıcıklığına geri gönderdim balıkları. Şimdi 5 tane balık sipariş etsem geri göndersem balıklar yolda ölür.Nerde öldüğünü kim garanti edecek. Nasıl bir garanti vaadi? Çok saçma.. Bu gibi davranışlarda bulunan düzenbazlar için canlı malın garantisi olmaz...

Garanti veriyorsan tam garanti verirsin yada vermezsin... Ürünü en iyi koşularda hazırlarsın gönderirsin kişide senden güvendiği için alır. Bunun başka yolu yoktur.

Unutulmamalıdır ki her firmanın ürününde milyonda birde olsa hatalı ürün yada sevkiyat olabilir. Bu satışta süreç nasıl gerçekleşti net bilemiyorum ama satıcı kuruluş bu durumu net olarak araştırır. Elindeki gönderim bilgilerine saatine velhasıl karşı tarafı dinler eğer düzeltebilecği bir şey varsa birazda fedakarlık göstererek elinden geleni yapar. Gereğini yaptıktan sonra içi rahat, başı dik gezer.

Mahkeme uyarısı yada dava açarım demek hiç bir şeyi değiştirmez üretici adına daha kötü sonuçlar doğurur. Arkadaşlar aracılığyla yapılan açıklamalar ise konuyu aydınlatmaktan ziyade, üretici firmanın isminin lekelenmesini istemediğinden konunun bir an önce kapatılması yönünde gibi geldi bana. Üretici firma çok daha net durumu aydınlatmalıdır...

Canlı satışı üzerine ülkemizde bir prosedür elbet vardır. Satış sözleşmesi ne olursa olsun. Altında elli imzada olsa eğer yapılan sözleşme kanuna aykırı madde içeriyorsa sözleşme geçersizdir ve kanunda yazan sözleşme şekli geçerlidir... Bunu uzmanlar daha iyi bilirler. Herkes kafasına göre sözleşme yapamaz... Eğer prosedür de varsa ve sizinde bu durumları ispat edebilme durumunuz varsa alıcı asıl dava açarak hakkını arayabilir. Bu davada sanırım üretici için pek hoş olmaz...

Yine herşey alıcıyla satıcının anlaşmasına kalır.. Kimse kim haklı kim haksız karar veremez. Yargı bizim işimiz değil. Bu ülkede mahkemer var. Öyle çokta uzun sürmez an fazla bir hafta da alırsınız cevabını...  Dünyadaki mahkemelerde hak yerini bulmazsa elbet bir mahkemede bulur hak yerini. Bu sebepten herkes elini başına koyup düşünsün nerde hata yaptık diye. Fevri davranışlarla ne bir firmanın ismi lekelensin nede bir arkadaşımız kötü duruma düşsün...

İnsanların güvenini kaybetmektense para kaybetmeyi tercih ederim...


Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

elfceÇevrim Dışı

Kayıt: 08/02/2007
İl: Istanbul
Mesaj: 79
elfceÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 27 Mart 2007 14:28

                         Bu forumdaki herkese, hem Harun Bey'e hem karşı tarafa, tüm akvaristlere bu çağrım; Farklı açıdan bakalım lütfen.

                           Hayatta hem ticari hayatta hem de insani olarak başarılı olanlar herzaman yapıcı olanlar, çözüm arayanlardır. İki tarafa da sesleniyorum; Lütfen ama lütfen şu oldu, şöyle oldu, böyle oldu demeyi bırakalım. Bakın daha milli maçın üzerinden, milli gururun üzerinden daha bir hafta geçmedi, yeni bir milli maç kapıda, bunu niye söylüyorum, hepimiz Türk'üz. Kimimiz Samsun'da, kimimiz Antalya'da, kimimiz benim gibi İstanbul'da, Türkiye'nin heryerinde. Sonuçta farklı şehirlerde, farklı hayatlarda, farklı işlerde de olsak biz Türk'üz, biz bu vatanın evlatlarıyız. Birbirimize kırıcı, düşman gibi davranmayalım. Ne yapıyorsak önce Türk olduğumuzu hepimizin kardeş olduğunu hatırlayalım, hatırlatalım.

                      Dava, hukuki süreç vs. bunlar ne kadar acıdır, bunların dile gelmesi ne kötüdür. Bir hobi uğruna bunların yaşanması içler acısıdır. Bunların masrafı zaten o balıkların 450 YTL'sinin misli mislidir, ne gerek var bunlara, ne gerek var kinli iki tarafa. Bakın kardeşlerim; Ben de esnafım hem de otomotivciyim. Müşteri memnuniyeti çohek önemlidir ve bunu her esnaf çok iyi bilir, bilmeyen de silinip gider. Ben yeri geldiğinde sıfır aracı teslim ettikten sonra çizik var diye geri getiren müşterime başka araç verdim, aracını 2. el diye sattım, zarar ettim evet ama o müşterim bana 10 müşteri getirdi, zararım kat be kat çıktı. Bu işin maddi kısmı bu sözüm Samsun'a ve eminim benim güzel kardeşlerim bunu benden çok daha iyi biliyorlar, Harun Bey siz de sakin olun, inanın herşey çok güzel olacak, göreceksiniz, hem maddi olarak bir çözüm sunulacak hem de çok iyi bir hatır gönül ilişkisi olacak Samsun'la. Tüm bunlar benim inancım ve dileğim. Hukuk, dava, mahkeme çok, çok acı kelimeler inanın. Bunları söylemek çok kolaydır. Lütfen herşeyden önce Türk olduğumuzu, kardeş olduğumuzu, atalarımızın, dedelerimizin beraber savaştığını unutmayın. Ticaret dünyevidir, hobi dünyevidir önemli olan insanlıktır, nasıl sayıldığımızdır.

              İki tarafın bu yazıyı okuduktan sonra bir telefon konuşması yapmasını rica ediyorum. Böyle o şunu dedi, bu bunu dedi olmaz. Telefon açılmalı, hatır, gönül sorulmalı, buz dağları erimeli öncelikle. Hayat böyledir, sürprizlerle doludur, önemli olan o sürprizleri kazasız atlatmaktır. Güzel haberler almak dileğiyle. Herkese sağlıklı akvaryumlar...


Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

dalkıranÇevrim Dışı

Kayıt: 15/09/2006
Mesaj: 78
dalkıranÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 27 Mart 2007 15:09

Rıdvan bey,ben dün cevher beyin ağzından olanları yazdım.Kullandığınız kelimeler çok ağır,düzenbaz gibi.Neden bu gibi olaylarla itibarini zedelemek ister bir insan.Sitesinde gördüğüm kadarıyla tanklarında milyarlarca lira değerinde balık var.Neden bu paraya itibarini zedelemek istesin.Siz olay anında ordamıydınız gelişim sürecini biliyormusunuz alıcıyı veya yollayanı ne kadar tanıyorsunuzda bu kelimeyi kullanıyorsunuz.Ayrıca canlı mala garanti veren kim ben göremedim.Akvaryumcuların bile çoğunda yazar.Sen akvaryumcudan balık al akvaryuma koy ölsün ,sonra git paranı geri iste.Akvaryumculara uzakduğudan  balık geliyor,arada ölenler oluyor onların parasını gerimi istiyorlar.Uzak doğudan mal alan akvaryumcular garantimi alıyor yani.Ölenleri sayıp uzakdoğuya telefon açıyorlar onlarda hemen parasını gönderiyorlar sizin dediğinize göre.Bana bu daha saçma geldi.Öyle örnekler veriyorsunuzki gülsem mi ağlasam mı bilemiyorum.Balık alacağız gıcıklığın geri göndereceğiz,yolda ölecek bunda ayrı bir keyifmi alacağız.Burda herkes balık sever, herkes ölen balığa üzülür.Elbetteki canlının garantisi olmaz bunu herkes bilir keza Cevher bey,Harun beye bunu söylemiş.

Bu arada fotolara baktığımda balıklarda yan yüzgeçlerde,kuyrukda herhangi bir deforme,kopma,beyazlık görülmüyor.Amonyak zehirlenmesi olmamış yani.Resimlerden çıkardığım bu, yinede olay anında orda olmadığımız için kesin bişey diyemem.Herkese iyi günler.


Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

bahadırÇevrim Dışı

Kayıt: 04/02/2007
İl: Antalya
Mesaj: 61
bahadırÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 27 Mart 2007 15:26

Cevher bey bana ne söylemiş ? Allah aşkına bana kimse balıkların canlı garantisiyle ilgili birşey söylemedi.Bana ne söyledi bilmek istermisin? ben ona sordum balıklar eş tutar mı diye, O da bana ben onun garantisini veremem ki dedi çok iyi bi çift de olabilir, çok verimsiz bi çift de olabilir dedi.İyice kendini küçültmesin lütfen olaydan sıyrılmak için neler yapacağını bilmiyo.Yakında bi arkadaşıma ondan balık aldırtcam , ve koliyi vıdeoya çekerek ve polis tutanağı ile açtıracam.Dua etsin de balıklar ölü gelmesin , inşallah o zamanda zararı karşılamaz.


Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

strangerÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 30/12/2005
İl: Istanbul
Mesaj: 1663
strangerÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 27 Mart 2007 15:38

Bu konu forumumuzu aşmaya başladı anladığım kadarı ile.Herkes kendi fikrini söylemekte özgür burada ama böyle tehtidkar davranışlar bizi bir yere götürmez.Sizi çok iyi anlıyorum.Uğraşmışsınız,herşeyi hazırlamışsınız ve sükutu hayale uğramışsınız.Keşke önceden bu olasılıkları konuşsaydınız diyorum.Ama 450 ytl için kendisini sayılı üreticiler arasında gördüğümüz bu arkadaşımızın 14000 üyeli forumda rezil olup müşteri kaybetmesi olasılığını anlayamıyorum.Ben bakşa bir sorun olduğunu düşünüyorum.Belki kargodan kaynaklanan bir sorun.Belki sevkiyat sırasında gereken önemin gösterilmemesi...

Herşey olabilir.Ama kendisi burada olmayan bir arkadaş için tekrar ediyorum onada söz hakkı verilmeli.Şimdi hiçbir foruma üye olmayan bu arkadaşımızın amacını bilemem ama kendi hakkında böyle suçlamalar varken ya birine el versin düşüncelerini anlatmaya çalışsın yada potansiyelde 14000 müşteri kaybetsin.Kendi bilir.Konuyu çözecek 2 kişi var.Biri burada derdini anlatıyor.Biz ne yargıcız ne avukat ama sorun varsa çözülmesi için bizlerde yardımcı olmak isteriz.Burası objektif bir forumdur.Arkadaş buraya üye olursa kimse onu ayıplamaz sanırım.Buyursun gelsin hakkındaki ithamlara cevap versin bence.Ben arkadaşın bunu yapacağını ve bu sorunun tatlıya bağlanacağını düşüyorum.


Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

dalkıranÇevrim Dışı

Kayıt: 15/09/2006
Mesaj: 78
dalkıranÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 27 Mart 2007 15:49
Harun bey bu yazdıklarım kendi düşüncelerim.Umarım iş tatlıya bağlanır.Ama sizin son yazdığınız olayı başka bir boyuta götürdü.Üreticiler artık her kişiye canlı malın garantisi olmaz yinede almak istermisin diye sorar kişi almak istersen alır.Alacak kişilere Cevher bey,bunu dese koli kişiye ulaştığında istersen tüm savcıları hakimleri oraya çağırsın bir hak iddaa edemez bunu kabullenmiştir zaten.Keşke nakliyeyi uçakla yapsaydınız böylece iki tarafda üzülmezdi.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

bjkalleyÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 01/02/2003
İl: Yurtdisi
Mesaj: 9513
bjkalleyÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 27 Mart 2007 16:04

Ticarette sıkıntılar olabilir ancak garip olan nokta hem yönetimin mahkemeye verilmekle tehtit edilmesi ve bir iki cümleyle verilecek cevabın bir sürü reklam&tehtit&tanıtım içermesi. Beklenilen ne gibi bir garanti verildiği ve bunun yazılı olup olmadığıyken, tesislerimiz böyle, vergimizi ödüyoruz, dünya standartlarındayız, mahkemeye veririz gibi bir yazıyı da okuduk. Mahkemeye verilmekle tehtit edilmez, haklı olduğunuza inanıyorsanız verirsiniz.

[quote]

Elbetteki canlının garantisi olmaz bunu herkes bilir keza Cevher bey,Harun beye bunu söylemiş.

[/quote]

Balıkların teslimat esnasındaki tüm sorumluluğu --.com 'a aittir.
Balıkların canlı ve sağlıklı ulaştırma garantisi şirketimiz tarafından verilmektedir. 

Diyen internetten balık satışı yapan bir türk sitesi biliyorum. Bir de uzakdoğudan gelen balıkların da canlı garantisi vardır.

Saygılar,


Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

bahadırÇevrim Dışı

Kayıt: 04/02/2007
İl: Antalya
Mesaj: 61
bahadırÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 27 Mart 2007 16:19

Önceki yazılarımdada yazdığım gibi bana kimse , canlı garantisi vermiyorum demedi . böyle birşey konuşmuş olsak neden uğraşayım ve üzüleyim kaç gündür? öncede söylemiştim ben 450 tl nin peşinde değilim bana haksızlık yapıldı bunun peşindeyim.Şunu söylüyorum zaraımı karşılasın eğer para iadesi yaparsa bu parayı forum yöneticileri aracılığıyla mehmetcik vakfına bağışlayacağım almayacağım parayı.Yada direk forum yöneticilerine göndersin onlar benim adıma bağış yapsın.Eğer balık iadesi yaparsa o balıklarıda forumdan birine vereceğim.Akvaryumuma koymam onun balıklarını.Benim dedem erzurumda sözle ticaret yapardı ,Babam öğretmen ve dershaneci ,bizde ciddi bir kuruluşuz diyip de öğrencilerin sorunlarıyla ilgilenmeme gibi birşey yapmıyoruz.

Herkese iyi günler


Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

belhalÇevrim Dışı

Kayıt: 07/01/2007
İl: Mugla
Mesaj: 310
belhalÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 27 Mart 2007 16:25
Üretici firmanın bunu telafi edip işi tatlıya bağlamasını umuyorum.Firma içinde iyi bir referans olacağı kanısındayım.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

ARDA68Çevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 29/12/2005
İl: Istanbul
Mesaj: 1763
ARDA68Çevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 27 Mart 2007 16:38

Selamlar,

Sayın arkadaşlar,bizler elbette jüri değiliz ve burasıda mahkeme değil.Ancak ben şahsen bu kadar yazılana rağmen ki sayın Harun bey haklıdır yada haksızdır o ayrı,sayın Cevher beyinde bu konuya bir açıklama getirmesini beklerdim.Gerçi kendisi sayın Erdal bey(discusmania)vasıtasıyla birşeyler göndermiş ama kendisiyle alakalı olan konuya bence birebir katılsa olayın daha çabuk tatlıya bağlanacağı kanaatindeyim.

Saygılarımla.


Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

ZiyaretçiÇevrim Dışı

Ziyaretçi
Kayıt: 01/01/2003
Mesaj: 0
ZiyaretçiÇevrim Dışı
Ziyaretçi
Gönderim Zamanı: 27 Mart 2007 17:02

Harun bey öncelikle geçmiş olsun,olaya bir bankacı gözüyle bakarsak mal alım satım işlemlerinde örneğin gemiyle başka bir ülkeden mal ithal ettiğinizde bu malın teslimatına kadar geçen süreden yolda vs oluşabilecek zarar zıyan ve bu maddi kaybın kim tarafından ne şekilde karşılanacağı ( sigorta, alıcı, satcı ) mal yola çıkmadan yazılı olarak karşılıklı mutabakata varılır.Dolayısla üretici firma gerçekten profesyonel bir firmaysa bu şartları da baştan belirtmeliydi. Balıklar zıyan olduktan sonra şöyle yapsaydınız telafi ederdik vs açıklamalar mantıklı gelmiyor.Harun beyin de dediği gibi kötü niyetli yaklaşsaydı basardı havayi poşete balıkları da koyar yollardı. Ama işin  birde vicdani boyutu var.Ben şahsen evime aldığım hiçbir elektronik eşyanın kullanım şartlarının yada garanti belgesinin sonrada elime ulaştırıldığını hatırlamıyorum. Alakasız bir örnek gibi gelebilir ama bunun gibi.Şartlar her ne olursa olsun bu üretici büyük bir firmaysa büyüklüğünü gösterebilmeliydi.

Harun bey ben Diskus beslemiyorum.Tanganıkacıyım ve Trophesus besliyorum. Belki Diskusların yerini tutmayabilir. Kabul ederseniz üzüntünüzü hafifletmek için size ölen diskusların yerine 2 tane tropheus duboisi balıklarımdan hediye edebilirim. Balıklar size sağ salim ulaşana kadar sorumluluk bana aittir.Tekrar geçmiş olsun. Saygılar.


Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

saintantuanÇevrim Dışı

Kayıt: 22/02/2007
İl: Istanbul
Mesaj: 73
saintantuanÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 27 Mart 2007 17:15

Gerçekten ne kadar güzel bir firma internet aracılığı ile edindiği müşterilere satış yapsın ama kendini burada savunmasın... Arkadaşım gitmen gereken yer TÜKETİCİ HAKLARI'dır. Emin ol sana çözüm yolu sunacaklardır. Tabiiki T.C. kanunları hersözleşmenin üzerindedir ve ADALET İSE MÜLKÜN TEMELİDİR... Her ne olursa olsun malda hasar zarar ziyan gibi problemlerde ticari kuruluşların görevleri ve ödevleri bu malı tazmin etmek gerekirse müşteriye yeni teklifler getirmektir.

Burada konu poşetin açılıp açılmaması olmamalıdır. Bu forum kitlenmemelidir ki herkes kendine göre bu tecrubeyi algılamalı ve bundan ders çıkarmalıdır.

Bir dilekçe ile TÜKETİCİ HAKLARINDAN ilgili kuruluşa başvurup faydalanabilirsiniz. Bir uzlaşma sağlanacağını düşünüyorum. Amaç insanları rencide etmeden ve hakaret etmeden bir çözüm bulunması....

Ben muhakkak ki o balıkların canlı konduğuna ve yolda öldüklerine inanıyorum. Yani her iki tarafın iyi niyetine. Uzakdoğudan şurdan buradan gelen balıklar bir takım ilaçlarla uyutulup geliyor ve havayolu gümrüğünden veteriner kontrolunden günün 24 saati 10 dakika bekletilmeden geçip ülkeye giriyor.

Yollarda savrularak ve çok değişk sıcaklıklara maruz kalarak otobüs vs... taşıtlardca gelmiyor. Ve ölen varsa arkadaşlar uzak doğulular bile bunu  karşılıyorlar amaç ticaretlerini  canlı tutmak ve  koşulsuz müşteri memnuniyeti. Veteriner raporu istendiğinde zaten havalanları ve gümrükler bunu veriyor. Yani kargoda olsa her ürün sigortalı olmalıdır.

Türkiyeye gelen tüm ürünler CIF ( cost Insurance Freight) olarak genelde gelir.

Ben sevgili iki arkadaşımızı herşeyden  evvel anlaşmaya davet ediyorum ama ilk adımıda lütfen tüzel kişiliğini korumakla görevli düşündüğüm  ve vergisini ödeyen şirket yapmalıdır.

Lütfen bu maduriyete bir çözüm bulun... Var olan itibarınız böylece çok daha fazla yükselecektir.    

  

 

     

   

    


Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

atterziÇevrim Dışı

Kayıt: 02/11/2006
İl: Istanbul
Mesaj: 39
atterziÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 27 Mart 2007 17:41

Merhaba,

   Akvaryum hobisine gönül vermiş ve bir discus sever olarak bende bu konudaki düşüncelerimi ifade etmeye çalışayım.

   Öncelikle Harun beyin yerinde olmak istemem. Büyük bir hevesle akvaryum kurmuş. Cevher Beye güvenerek görmediği, eş garantisi bile olmayan bir çift discus'a 450 YTL para ödemiş (ben vermem). Paket eline ulaştığında balıkları hareketsiz görünce kim olsa acaba baygın vaziyette olup kurtarabilirmiyim diye tabiki müdehale edicek.

  Discus severler bilir çok hassas bir yapıya sahip bu balıklar en ufak bir olumsuzlukta dipte yan yatmış olarak durabilir. Bir akvaryumcuda şahit olduğum olay, uzakdoğudan yeni gelmiş bir parti discusların çoğu baygın vaziyette ve yan yatmış durumdaydı.

Eğer Cevher Bey foruma göndermiş olduğu yazıda ciddiyse, kendisine güvenip eş garantisi olmayan bir çift balığa 450 YTL para veren kişinin balıklar geldiğinde hareketsizdi ve paketi açıp müdehale etmeme rağmen  ölü bir vaziyette eline geçtiği sözüne güvenip durumu telafi etmesi gerektiği düşünüyorum.

Canlı olsun cansız olsun bir paketin alıcıya sağlam şekilde ulaştırılması satıcının sorumluluğudur.

Akvaristlere tavsiyem! akvaryumda yüzerken görmediğin balığı alma..

 


Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

saintantuanÇevrim Dışı

Kayıt: 22/02/2007
İl: Istanbul
Mesaj: 73
saintantuanÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 28 Mart 2007 11:34

 Benden Turan kardeşe katıldığımı söylerim.

Şu an bırakın 450 YTL'yi...4.5 YTL'ye discus gönderelim dese bir firma bende almam... Bu benim şahsi görüşüm. Ben isterdim ki  bu konu tatlılıkla çözülsün. Hala da çözülebilir.  Yeter ki  firma da iyi niyetli olduğunu bizlere göstersin. 450 YTL saymış arkadaş ve telefonda denil mişki arkadaşa yaw 50 YTL bana telefon yazdı...  Bu bağlam da ne kadar çözülür bilmiyorum.  Ama yinede çözüleceğini umarım.  Ama ifade etmeliyim ki bu durumlarda en çok firma kaybeder. Ben şahsen tüm discuss  besleyen arkadaşlarımı kargo ile sakın balık almayın diye uyarmaya başladım bile....       


Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir