3 Dizelden hangisi?
Gönderim Zamanı: 26 Kasım 2011 13:30
[QUOTE=JaredNomak] Merhabalar,
Düşük hacimli dizel araçların turboları kötü kullanımda; 100bin-120bin km civarında arıza çıkarmaya başlarlar.
Turbo arızalarının maliyetleri de oldukça yüksektir.
Ama ben kullanıcıyı tanıyorum, motor soğukken yüklenmedi, her seferinde 15-20 snye bekleyerek turbo soğuduktan sonra kontağı kapadı diyorsanız gönül rahatlığıyla alın.
Diğer şartlarda bu fiyat aralığı için 80bin kmyi geçmemiş Clio Symbol en iyi alternatiftir diye düşünüyorum.
Sevgiler & Saygılar.
[/QUOTE]
Clio Symbol ile fiestayı kıyaslamak hoş olmaz bence. Diesel motorların turboları konusunda haklısınız ancak ben 1.6 tdci focus kullanıyorum. Bahsettiğiniz hususlarında hiçbirine dikkat etmediğim halde ve hatta araç benzinle 80 km yol gittiği halde 200.000 km sorun çıkartmadı. Birazda şans işi. Aynı modelden arkadaşımda var, gözü gib baktı, 135.000 de turbo yedi...Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 26 Kasım 2011 16:22
Kesin olarak dizel bir araç almayı düşünüyorsanız Alman firmalarını şiddetle tavsiye ederim.Dizel araçların enjektörleri aracına göre 3-10 yıl ve kullanıma bağlı olarak ömrünü yitiririr.2005 yılının 10. ayı gibi sıfır doblo premio aldık ve 1 sene sonra araba zor çalışıyordu.Araç 2 yaşına geldiğinde ise aracı çalıştırmak için yarım saat uğraşıyorduk (aküyle ve kullanan kişiyle alakası felan yok).Daha sonra enjektörünü değiştirdik 8-9 ay sonra yeniden enjektör aldık.Pompa ve enjektör komple elden geçirildiği halde araç 10-15 saniyede çalışıyordu.Size tavsiyem kesinlikle Alman firmaları olsun.Opeli alabilirsiniz iyice araştırın ve almadan önce kesinlikle pompa-enjektör-turbo ve motoruna en iyi şirketlerde baktırmanızı tavsiye ederim.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 27 Kasım 2011 00:24
[QUOTE=mountain]Kesin olarak dizel bir araç almayı düşünüyorsanız Alman firmalarını şiddetle tavsiye ederim.Dizel araçların enjektörleri aracına göre 3-10 yıl ve kullanıma bağlı olarak ömrünü yitiririr.2005 yılının 10. ayı gibi sıfır doblo premio aldık ve 1 sene sonra araba zor çalışıyordu.Araç 2 yaşına geldiğinde ise aracı çalıştırmak için yarım saat uğraşıyorduk (aküyle ve kullanan kişiyle alakası felan yok).Daha sonra enjektörünü değiştirdik 8-9 ay sonra yeniden enjektör aldık.Pompa ve enjektör komple elden geçirildiği halde araç 10-15 saniyede çalışıyordu.Size tavsiyem kesinlikle Alman firmaları olsun.Opeli alabilirsiniz iyice araştırın ve almadan önce kesinlikle pompa-enjektör-turbo ve motoruna en iyi şirketlerde baktırmanızı tavsiye ederim.
[/QUOTE]
Şimdi sizin başınıza gelen bence birazda talihsizlik, araba işi kısmet sonuçta eminim bu forumda 2005-2006 doblosu olupta tık dememiş birileride vardır :) diceğim o ki benim tercihim forddan yana çünkü piyasadaki durumu belli,parçasından kaskosuna kadar opel ve peugeotdan daha uygun bir araba.nacizane tavsiyem ford servisine gidin güzel ayrıntılı bir expertiz raporu alın.100 lira civarı bişey.bir sorun çıkmassa gönül rahatlığıyla binin.KM side bence gayet normal,senede 20.000 kim olsa gider o araçla km de 18krş falan yakıyor :) saygılar
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 28 Kasım 2011 18:31
[QUOTE=by_yeg]
[QUOTE=mountain]Kesin olarak dizel bir araç almayı düşünüyorsanız Alman firmalarını şiddetle tavsiye ederim.Dizel araçların enjektörleri aracına göre 3-10 yıl ve kullanıma bağlı olarak ömrünü yitiririr.2005 yılının 10. ayı gibi sıfır doblo premio aldık ve 1 sene sonra araba zor çalışıyordu.Araç 2 yaşına geldiğinde ise aracı çalıştırmak için yarım saat uğraşıyorduk (aküyle ve kullanan kişiyle alakası felan yok).Daha sonra enjektörünü değiştirdik 8-9 ay sonra yeniden enjektör aldık.Pompa ve enjektör komple elden geçirildiği halde araç 10-15 saniyede çalışıyordu.Size tavsiyem kesinlikle Alman firmaları olsun.Opeli alabilirsiniz iyice araştırın ve almadan önce kesinlikle pompa-enjektör-turbo ve motoruna en iyi şirketlerde baktırmanızı tavsiye ederim.
[/QUOTE]
Doblo kullanıcılarının geneli dobloların iyi olmadığı yönünde.Abs fren sistemi tam bir felaket.Araç, ayrıca tüm tofaş fiatlar en ufak çarpmada kağıt gibi eziliyorlar.Doblo'nun abs fren sistemi kazaya geliyorum der.
Şimdi sizin başınıza gelen bence birazda talihsizlik, araba işi kısmet sonuçta eminim bu forumda 2005-2006 doblosu olupta tık dememiş birileride vardır :) diceğim o ki benim tercihim forddan yana çünkü piyasadaki durumu belli,parçasından kaskosuna kadar opel ve peugeotdan daha uygun bir araba.nacizane tavsiyem ford servisine gidin güzel ayrıntılı bir expertiz raporu alın.100 lira civarı bişey.bir sorun çıkmassa gönül rahatlığıyla binin.KM side bence gayet normal,senede 20.000 kim olsa gider o araçla km de 18krş falan yakıyor :) saygılar
[/QUOTE]Doblo kullanıcılarının geneli dobloların iyi olmadığı yönünde.Abs fren sistemi tam bir felaket.Araç, ayrıca tüm tofaş fiatlar en ufak çarpmada kağıt gibi eziliyorlar.Doblo'nun abs fren sistemi kazaya geliyorum der.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 28 Kasım 2011 19:32
Erdem Bey, yazdığınız markaların dışında, bir akadaşımız şiddetle Alman markalarını tavsiye etmiş ki, sonuna kadar katılıyorum.
2006 Model 1,4 TDI Seat Cordoba Stylance sahibiyim. 1 Kasım 2010 tarihinden beri kullanıyorum. Gerek performans (75 beygir olmasına rağmen tork farkı çok yüksek ve yokuşta asla güçten düşmüyor) gerek yakıt olarak ( km de 20 kuruş civarı yakıyor) çok ama çok memnunum. Marka Seat olmasına rağmen hemen hemen her parçasında WV ve Audi amblemi var. Yani bildiğiniz Alman arabası. 109.000 km de almıştm ve 90 binde triger kayışı dahil bütün bakım ve değişimleri yapılmış olarak servis kayıtlı idi. Tanımadığım birinden internet yoluyla aldım ve belki de şansıma araç iyi çıktı. Bir depo mazot ile 1.100 km yol yaptım uzun yolda (45 litre normal, 7,5 litre de yedek depo ile 172 TL lik yakıt almıştım). Şehir içinde de normal 45 litre ile yaklaşık 750-800 km yapıyor. 20 kuruş ortalam şehir içi diyebilirim. Yazdığınız markalara göre 2-3 bin Tl daha pahalı belki ama hem Alman teknolojisi ve parçaları (motor bloğunda bile WV amblemi var) kullanılmış, hem de hız sabitleyici, dijital klima gibi fazladan özellikleri var. Maddi imklanınıza göre kesinlikle tavsiye ederim.
[QUOTE=esatfaruk] Şu anda 2005 1.4 dizel fiestam var cok memnunum km de 300 falan yakıyor ama su anda 160 000 km de araba hala tık demedi fiyat olarak birsey diyemem araba piyasası uçtu gidiyor.Ama bu saydıgınız arabaları genelde şirketler kullanıyor km ye cok dikkat edin muhakkak aracı kendi servisine götürün cogu kişi arabanın km sini düşürüyor satarken.[/QUOTE]
Km de 30 kuruş demek istediniz herhalde. İstanbul'u bilmem ama dizel bir araç için bana fazla gibi geldi...
[QUOTE=JaredNomak] Merhabalar,
Clio için söylenilenler benim duyduğum kadarıyla pek iyi değil. 150.000 km de motor istiyor diye söyleniyor. Doğruluk derecesini bilemem ama özellikleri açısından da bence daha iyi dizel araçlar var.
[QUOTE=efee2000]Erdem Bey, bu km'de dizel araçlara yanaşmayın derim. Üzerinize büyük risk almış olursunuz, genelde dizel araçlar 100.000 km'den sonra sorun çıkarmaya başlarlar ve masrafları oldukça yüksektir. Kaldı ki siz bu aracı alınca en az 60-70 bin km yapacaksınız, satarken de zorlanacaksınız. Bana kalırsa biraz daha bütçenizi zorlayıp 50.000 km altında dizel araç alternatifleri düşünmeniz.[/QUOTE]
50.000 km altı dizel araç bulmak çok zordur bu modellerde. Yakıtından mıdır nedir dizel araçlara daha çok biniliyor. Ayrıca, kırmızı yaptığım cümlenize pek katılamayacağım. Bu markaya göre değişebilir. Renault ile bir WV-Audi'yi yada Peugeot gibi markaları aynı kefeye koymak pek mantıklı gelmiyor bana. Biri dizel araç konusunda bir ekol, diğeri bu konuda hala eksiklikleri olan bir marka. Bir WV dizelini (çok çok sıra dışı kullanım olmadıkça ve düzenli bakım ile) 300.000 km sorunsuz kullanabilirsiniz. Dizel teknolojisi de artık eskisi gibi değil, eskiden dizel en az 2,0 motor olurdu neredeyse, şimdi 1,3-1,2 dizeller bile iyi tork ve güç üretebiliyorlar, elbette markaya bağlı olarak...
2006 Model 1,4 TDI Seat Cordoba Stylance sahibiyim. 1 Kasım 2010 tarihinden beri kullanıyorum. Gerek performans (75 beygir olmasına rağmen tork farkı çok yüksek ve yokuşta asla güçten düşmüyor) gerek yakıt olarak ( km de 20 kuruş civarı yakıyor) çok ama çok memnunum. Marka Seat olmasına rağmen hemen hemen her parçasında WV ve Audi amblemi var. Yani bildiğiniz Alman arabası. 109.000 km de almıştm ve 90 binde triger kayışı dahil bütün bakım ve değişimleri yapılmış olarak servis kayıtlı idi. Tanımadığım birinden internet yoluyla aldım ve belki de şansıma araç iyi çıktı. Bir depo mazot ile 1.100 km yol yaptım uzun yolda (45 litre normal, 7,5 litre de yedek depo ile 172 TL lik yakıt almıştım). Şehir içinde de normal 45 litre ile yaklaşık 750-800 km yapıyor. 20 kuruş ortalam şehir içi diyebilirim. Yazdığınız markalara göre 2-3 bin Tl daha pahalı belki ama hem Alman teknolojisi ve parçaları (motor bloğunda bile WV amblemi var) kullanılmış, hem de hız sabitleyici, dijital klima gibi fazladan özellikleri var. Maddi imklanınıza göre kesinlikle tavsiye ederim.
[QUOTE=esatfaruk] Şu anda 2005 1.4 dizel fiestam var cok memnunum km de 300 falan yakıyor ama su anda 160 000 km de araba hala tık demedi fiyat olarak birsey diyemem araba piyasası uçtu gidiyor.Ama bu saydıgınız arabaları genelde şirketler kullanıyor km ye cok dikkat edin muhakkak aracı kendi servisine götürün cogu kişi arabanın km sini düşürüyor satarken.[/QUOTE]
Km de 30 kuruş demek istediniz herhalde. İstanbul'u bilmem ama dizel bir araç için bana fazla gibi geldi...
[QUOTE=JaredNomak] Merhabalar,
Düşük hacimli dizel araçların turboları kötü kullanımda; 100bin-120bin km civarında arıza çıkarmaya başlarlar.
Turbo arızalarının maliyetleri de oldukça yüksektir.
Ama ben kullanıcıyı tanıyorum, motor soğukken yüklenmedi, her seferinde 15-20 snye bekleyerek turbo soğuduktan sonra kontağı kapadı diyorsanız gönül rahatlığıyla alın.
Diğer şartlarda bu fiyat aralığı için 80bin kmyi geçmemiş Clio Symbol en iyi alternatiftir diye düşünüyorum.
Sevgiler & Saygılar.
[/QUOTE]Clio için söylenilenler benim duyduğum kadarıyla pek iyi değil. 150.000 km de motor istiyor diye söyleniyor. Doğruluk derecesini bilemem ama özellikleri açısından da bence daha iyi dizel araçlar var.
[QUOTE=efee2000]Erdem Bey, bu km'de dizel araçlara yanaşmayın derim. Üzerinize büyük risk almış olursunuz, genelde dizel araçlar 100.000 km'den sonra sorun çıkarmaya başlarlar ve masrafları oldukça yüksektir. Kaldı ki siz bu aracı alınca en az 60-70 bin km yapacaksınız, satarken de zorlanacaksınız. Bana kalırsa biraz daha bütçenizi zorlayıp 50.000 km altında dizel araç alternatifleri düşünmeniz.[/QUOTE]
50.000 km altı dizel araç bulmak çok zordur bu modellerde. Yakıtından mıdır nedir dizel araçlara daha çok biniliyor. Ayrıca, kırmızı yaptığım cümlenize pek katılamayacağım. Bu markaya göre değişebilir. Renault ile bir WV-Audi'yi yada Peugeot gibi markaları aynı kefeye koymak pek mantıklı gelmiyor bana. Biri dizel araç konusunda bir ekol, diğeri bu konuda hala eksiklikleri olan bir marka. Bir WV dizelini (çok çok sıra dışı kullanım olmadıkça ve düzenli bakım ile) 300.000 km sorunsuz kullanabilirsiniz. Dizel teknolojisi de artık eskisi gibi değil, eskiden dizel en az 2,0 motor olurdu neredeyse, şimdi 1,3-1,2 dizeller bile iyi tork ve güç üretebiliyorlar, elbette markaya bağlı olarak...
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 01 Aralık 2011 20:17
Arkadaşlar yorumlarınız için teşekkür ederim. 2004 model pejo 1.4 hdi 'da karar kılarak almış bulunmaktayım. Bu arada 307'nin motoruyla fiestanın motoru aynı olduğunu öğrendim ve fiestadan daha sessiz bir motora sahip.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir