Yosun Problemi hala (foto eklendi)
Gönderim Zamanı: 22 Mart 2012 01:54
Fotoğrafın sol altında camda oluşan yosun.
Bitkilerin üzerinde oluşan tüyümsü yosunlar.
Tankın Genel görünümü.
Merhaba arkadaşlar 140*40*60 ebatlarında akvaryumum var. Kurulum 10 günlük (daha önceki bozuldu yeniden dizayn edildi). Problemim sistem kurulduktan 1 hafta sonra bitkilerimin üzerinde sitede "tiftik yosun" denen problemin peyda olması. Ek olarak camlarda uzun uzun yosunlarında oluşması.
Taban 10L dazs soil + 10L jbl manado + sineklik + Lav kumu 0 numara + siyah kum 1,5mm (%20 demir)
Gübre = misket (Tunç bey)
Sıvı gübre = demir + potasyum + nitrat + excel pro ( sadece ilk kurulumda kullandım birdaha devam etmedim )
Co2 sistem = 7L Tüplü saniyede 3-5 baloncuk arası dağıtıcı DIY Vortex
Filtreleme = Boyu ef-45 1100L/saat + 1200L içfiltre + 15 watt UV
Aydınlatma = 3 adet 36 watt sylvania Grolux + 1 adet 36 watt aquarelle + 2 adet 54 watt sylvania aquastar toplamda yaklaşık 250 watt günde 10 saat civarı açık
Akvaryum Suyu = RO Arıtma sistemi suyu Nadiren eksik bölümler 20-30L civarında Çeşme suyu
Temizlik = Su değişimi Dip Çekimi 4 günde 1 (60 - 80 L civarı) düzenli sayılır
Sıcaklık = 24 -26 arası ( su değişiminde 21 dereceye kadar düşüyor büyük ihtimalle suyu dereceye yakın bir yerden eklediğim için )
Akvaryumda güzelce temizlenmiş Orta boy Mango kökü ve nisbeten küçük iki kaya (salınımsız)
Bitkiler = ELodea 50-80 kök kadar 35cm civarı + Gül bütükçe 7-8 kök + rotala 15-20 kök + parvula 50 kök (kök başına 25 - 30 yaprak) + Blyxia Auberti 4 Kök + 15 kök fosforlu cabomba + christmas moss ( 5-6 pet bardaklık) + riccia ( 2-3 pet bardaklık ) + java moss ( 3-4 pet bardaklık ) Mosların tamamı filelerin içinde
Balıklar = 11 cüce gurami + 6 siyah tetra + 15 neon + 8 zebra danio + 2 ramirezi + 5 SAE + 15 Cüce vatoz ( 3cm ) + 2 balon moli + 2 plati + 35 - 40 kadar karides + 6 komando çöpçü
Yemler = tetra discus renk yemi diye bişey + tetra kovadan başkabir yem + kurutulmuş karides
Su değerleri konusunda bilgim yok test kiti edinemedim ph metre ve çoklu bir kit alacağım en kısa sürede.
Resim eklemeye çalışıyorum, Teknik bir hata var. Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler ...
fzkdevil 2012-03-22 14:02:34
Bitkilerin üzerinde oluşan tüyümsü yosunlar.
Tankın Genel görünümü.
Merhaba arkadaşlar 140*40*60 ebatlarında akvaryumum var. Kurulum 10 günlük (daha önceki bozuldu yeniden dizayn edildi). Problemim sistem kurulduktan 1 hafta sonra bitkilerimin üzerinde sitede "tiftik yosun" denen problemin peyda olması. Ek olarak camlarda uzun uzun yosunlarında oluşması.
Taban 10L dazs soil + 10L jbl manado + sineklik + Lav kumu 0 numara + siyah kum 1,5mm (%20 demir)
Gübre = misket (Tunç bey)
Sıvı gübre = demir + potasyum + nitrat + excel pro ( sadece ilk kurulumda kullandım birdaha devam etmedim )
Co2 sistem = 7L Tüplü saniyede 3-5 baloncuk arası dağıtıcı DIY Vortex
Filtreleme = Boyu ef-45 1100L/saat + 1200L içfiltre + 15 watt UV
Aydınlatma = 3 adet 36 watt sylvania Grolux + 1 adet 36 watt aquarelle + 2 adet 54 watt sylvania aquastar toplamda yaklaşık 250 watt günde 10 saat civarı açık
Akvaryum Suyu = RO Arıtma sistemi suyu Nadiren eksik bölümler 20-30L civarında Çeşme suyu
Temizlik = Su değişimi Dip Çekimi 4 günde 1 (60 - 80 L civarı) düzenli sayılır
Sıcaklık = 24 -26 arası ( su değişiminde 21 dereceye kadar düşüyor büyük ihtimalle suyu dereceye yakın bir yerden eklediğim için )
Akvaryumda güzelce temizlenmiş Orta boy Mango kökü ve nisbeten küçük iki kaya (salınımsız)
Bitkiler = ELodea 50-80 kök kadar 35cm civarı + Gül bütükçe 7-8 kök + rotala 15-20 kök + parvula 50 kök (kök başına 25 - 30 yaprak) + Blyxia Auberti 4 Kök + 15 kök fosforlu cabomba + christmas moss ( 5-6 pet bardaklık) + riccia ( 2-3 pet bardaklık ) + java moss ( 3-4 pet bardaklık ) Mosların tamamı filelerin içinde
Balıklar = 11 cüce gurami + 6 siyah tetra + 15 neon + 8 zebra danio + 2 ramirezi + 5 SAE + 15 Cüce vatoz ( 3cm ) + 2 balon moli + 2 plati + 35 - 40 kadar karides + 6 komando çöpçü
Yemler = tetra discus renk yemi diye bişey + tetra kovadan başkabir yem + kurutulmuş karides
Su değerleri konusunda bilgim yok test kiti edinemedim ph metre ve çoklu bir kit alacağım en kısa sürede.
Resim eklemeye çalışıyorum, Teknik bir hata var. Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler ...
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
mustafaerdogarÇevrim Dışı
Kıdemli Akvarist
[B]6033,1[/B] [C]3,2,38529[/C]
Kayıt: 13/12/2007
İl: Istanbul
Mesaj: 2469
Kıdemli Akvarist
[B]6033,1[/B] [C]3,2,38529[/C]
Kayıt: 13/12/2007
İl: Istanbul
Mesaj: 2469
Gönderim Zamanı: 22 Mart 2012 12:13
Öncelikle ilgili yosun hakkında tecrübe sahibi olmadığımı belirteyim. Sadece sistemde gözüme takılanları yazayım şimdilik; mustafaerdogar 2012-03-22 12:15:08
En üst katmanda demir içerikli bir kum kullanmanız sorun teşkil edebilir.
Yeniden dizayn sırasında tabanda tekrar yapıldıysa ve flitrasyon sıfırlandıysa UV'yi ilk 2 ay çalıştırmamanız taban ve filtrenin biyolojik açıdan gelişimini hızlandırabilir.
RO kullandığınız için suyunuzun GH ve KH değerlerinin ayarlanması lazım öncelikle.
Işıklandırma 1 floresanla başlanıp kademeli artmalı. Gübrelemede ona paralel azdan başlayıp artmalı.
Test kiti edinmenizde büyük fayda var. Suda ne eksik ne fazla anlayabilmemiz için.
Fotoğrafları bekliyoruz.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 22 Mart 2012 14:14
Yeniden dizayn sırasında tabana dokunulmadı. Tabanda su gübre ile neredeyse eşit şekilde olacak kadar bırakıldı. Dizayn esnasında filtrasyonda iç filtre temizlendi dış filtreye dokunulmadı
ışıklandırma ve Co2 gübreleme kademeli değil direk olarak başlandı
elodeaların yarısından fazlasını ve reineckiilerimi bu yosun yüzünden attım.
Parvulalarım tabanı çok sevdi, neredeyse yarısını atmama rağmen 1,5 hafta gibi bir sürede iki katı artmışlardı bozmadan önce. Yine aynı problemle üzerleri kahverengimsi tüysü şeyle kaplandılar
Bitkilerimin genel itibari ile gelişimleri inanılmaz hızlı fakat bu form bozuklukları ve yosunun vermiş olduğu görüntü kirliliği yüzünden çok sıkıntılıyım.
ışıklandırma ve Co2 gübreleme kademeli değil direk olarak başlandı
elodeaların yarısından fazlasını ve reineckiilerimi bu yosun yüzünden attım.
Parvulalarım tabanı çok sevdi, neredeyse yarısını atmama rağmen 1,5 hafta gibi bir sürede iki katı artmışlardı bozmadan önce. Yine aynı problemle üzerleri kahverengimsi tüysü şeyle kaplandılar
Bitkilerimin genel itibari ile gelişimleri inanılmaz hızlı fakat bu form bozuklukları ve yosunun vermiş olduğu görüntü kirliliği yüzünden çok sıkıntılıyım.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
mustafaerdogarÇevrim Dışı
Kıdemli Akvarist
[B]6033,1[/B] [C]3,2,38529[/C]
Kayıt: 13/12/2007
İl: Istanbul
Mesaj: 2469
Kıdemli Akvarist
[B]6033,1[/B] [C]3,2,38529[/C]
Kayıt: 13/12/2007
İl: Istanbul
Mesaj: 2469
Gönderim Zamanı: 22 Mart 2012 15:19
Dizayn sırasında taban ve filtrenin aktif olarak kalması çok iyi olmuş. Şu halde UV konusunda sıkıntı olacağını sanmıyorum. mustafaerdogar 2012-03-22 15:20:32
Taban ve filtre nedeniyle biyolojik olarak bir artı durum söz konusu olsada ışık ve gübrelemenin kademeli artması özellikle bitki türlerinin adaptasyonu nedeniyle önemli bir konu.
Sıvı gübrelerde mikro element ve fosfat gübreleri görülmüyor. Bunlarıda high-tech bir sistemde uygun miktarda kullanmanız gerekebilir.
Bitkilerin formları ve yosun sorunun önüne geçebilmede test alıp su değerleri üzerinden çözüm üretmeniz en sağlıklı yöntem olur. GH,KH,pH,nitrat ve fosfat testleri, imkanınız varsa ek olarak demir testi almanız uygun olur. Özellikle nitrat, fosfat ve demir testlerini doğru ölçüm yapan markalardan (her testi her markanın doğru ölçmediği belirtiliyor) tercih etmenizi öneririm. Bu konuda şu yazı işinize yarayabilir.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 24 Mart 2012 23:35
Özellikle ph değeriniz önemli ayrıca Kh ta ölçmek uygun olur zaten testleri alırsanız sorun büyük ölçüde ortaya çıkacaktır. Kolayca çözümü bulmanıza yardımcı olurum. Şu durumda su değerleri hakkında hiçbir bilgi olmadan birşey söylemek zor.
RO kullanıyor olmanı çok uygun değil. suyun yarısını çeşmeden eklemeniz iyi olacaktır hatta şehir suyu çok sert değilse tamamını sehir suyu kullanmak çok daha iyi.
RO kullandığınız için kh sıfıra yakındır ve sürekliph değişimine yol açan bir durumdur buda hem canlılar hemde bitkiler için pek güzel bir şey olmayacaktır.
RO kullanıyor olmanı çok uygun değil. suyun yarısını çeşmeden eklemeniz iyi olacaktır hatta şehir suyu çok sert değilse tamamını sehir suyu kullanmak çok daha iyi.
RO kullandığınız için kh sıfıra yakındır ve sürekliph değişimine yol açan bir durumdur buda hem canlılar hemde bitkiler için pek güzel bir şey olmayacaktır.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 29 Mart 2012 22:25
Mustafa bey ve tunç bey çok teşekkür ederim. En büyük problemimin Su değerlerimi ölçmememden kaynaklandığı konusunda sizlerle hemfikirim. Bu nedenlede; Tunç bey ben bu ölçüm işinin daha pahalıya geleceğini düşünmeye başladım, bu yüzden size yarın 1 pet şişe akvaryum suyu 1 pet şişe RO arıtma suyu 1 pet şişede şebeke suyu hazırladım gelince iyice çalkaladığınızda (siz daha iyi biliyorsunuzdur) eski halini alacağı düşüncesindeyim. şebeke ve RO suyunu gönderme sebebim Şebeke suyumuzun çok iğrenç olduğunu lakin değerlerinin ne ölçüde iğrenç olduğunu bilmediğimden ( doğru oranı tutturmamda nekadar RO nekadar şebeke suyu ile akvaryuma ekleme yaparsam şeklinde ). 3 aylık uygun gübreleme çizelgemin tarafınızdan ve sizin ürünlerinizle hazırlanacak olması içimdeki bütün şüpheleri giderecek. Elimde hali hazırda sizden temin ettiğim 1L Demir + 1L potasyum + 1L nitrat + 1/2L excel pro gübrelerim var. Sanırım micro element ve fosfat gübrelerimde eksiklerim var onlarıda tamamlamak istiyorum. İşin aslı tertemiz bir akvaryumum olsun başkada birşey istemiyorum. Şuan Birmiktar karartma ve O2 vererek bir deneme yapıyorum. teşekkürler...
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 29 Mart 2012 23:25
Sitemde yazan yere numuneleri göndermeniz yeterli su değerleri tespit ettikten sonrası çok zor değil düzene sokarız tankınızı.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 09 Nisan 2012 01:49
Tunç bey ile iletişim halindeyiz, kendisi numune doğrultusunda gübreleme çizelgemi hazırladı. Bazı değerler şöyle çıktı;
Fosfat :0,85
Nitrat: 0,3
Demir:0,06
bu arada son durum resimlerinide sizlerle paylaşmak istiyorum.
Fosfat :0,85
Nitrat: 0,3
Demir:0,06
bu arada son durum resimlerinide sizlerle paylaşmak istiyorum.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 17 Nisan 2012 23:24
Merhaba arkadaşlar akvaryumla ilgili birkaç değişiklik yaptım
ilk olarak ışıklandırma 2*54 t5 (aquastar) + 4*36 t8 ( 3 grolux 1 aquarelle ) vardı t8 lerimi 1 54w aquastar + 1 54w grolux + 2 54w daylight ile değiştirdim şuan 5+3+5 şeklinde 3 54w aquastar + 1 54w grolux yanıyor daylightlar hiç çalışmıyor.
ikinci olarak yosunu en yoğun yaşayan bitkilerimden biri olan gülün yosunla kaplı en pis dallarını budayıp attım. ikincisi bir türlü verim alamadığım yaprakları simsiyah bazıları erimiş çok az sürgün vermiş ama cokçası yosuna yenik düşmüş parvulalarımın %90 ınıda söküp çöpe attım.
üçüncü olarak bactozym bakteri kültüründen 2 adet kapsül hapı akvaryumun iki ayrı bölgesinin ortalarına sapladım kapsül eridimi yada bir işe yararmı bilmiyorum 10 tablet vardı kullanamam gereken başka bir yöntemi varmı ?
dördüncü ve son olararak tüple Co2 verdiğim ve hiç kesmediğim için balıklar bazen çarpılıyorlar bu nedenle bir kenardan hava motoru ile o2 vermeye başladım
bitkilerin büyüme hızı 2ye belkide 4 e katlandı. elodealar su üstü bitkisi olma yolundalar. cabombalar 11 kök geldiler bu ara attıklarımla birlikte belki 70-80 kök oldular buna rağmen sakal yosunu ile ilgili şu anda biraz durmuş gibi görünüyor ancak eskiden olan siyah sakal yosunları yerine yeni ve beyaz tüycükler oluşmaya başladı (elodealarda bolca var - cabombalarda daha az) bitkilerin ucları kızarmaya başladı 54 watt güclü olduğu için diye düşünmeye başladım. camlarımı yeşil spot ve saç yosunu kapladı diyebilirim ( arkacam yeşil noktalarla kaplı ) kumum yeşillendi gölgede kalan elodealar siyahlaşmaya başladı
bugun su ölçümü yaptım redsea fresh lab deluxe kit ile
cl2 =0 yada çok yakın
NO2= 0,05 yada daha düşük
NH3/nh4= 0 yada çok yakın
kh ve gh nerdeyse 15 er damla damlatmama rağmen sonuç rengine erişemedim bu yok gibi birşey demek sanırım
PH=6,8 civarı
FE=0 yada çok yakın
Co2 ilede ölçüm yapamadım istenen renkler bir türlü belirmedi
spot alg problemi için söylenen fosfat azlığı içinse test kitimde fosfat olmadığı için bakamadım
Son olarak bir arkadaşla ortak sachem purigen 250gr aldık işe yarar bir şeymidir kullanayım mı
şimdilik bu kadar
ilk olarak ışıklandırma 2*54 t5 (aquastar) + 4*36 t8 ( 3 grolux 1 aquarelle ) vardı t8 lerimi 1 54w aquastar + 1 54w grolux + 2 54w daylight ile değiştirdim şuan 5+3+5 şeklinde 3 54w aquastar + 1 54w grolux yanıyor daylightlar hiç çalışmıyor.
ikinci olarak yosunu en yoğun yaşayan bitkilerimden biri olan gülün yosunla kaplı en pis dallarını budayıp attım. ikincisi bir türlü verim alamadığım yaprakları simsiyah bazıları erimiş çok az sürgün vermiş ama cokçası yosuna yenik düşmüş parvulalarımın %90 ınıda söküp çöpe attım.
üçüncü olarak bactozym bakteri kültüründen 2 adet kapsül hapı akvaryumun iki ayrı bölgesinin ortalarına sapladım kapsül eridimi yada bir işe yararmı bilmiyorum 10 tablet vardı kullanamam gereken başka bir yöntemi varmı ?
dördüncü ve son olararak tüple Co2 verdiğim ve hiç kesmediğim için balıklar bazen çarpılıyorlar bu nedenle bir kenardan hava motoru ile o2 vermeye başladım
bitkilerin büyüme hızı 2ye belkide 4 e katlandı. elodealar su üstü bitkisi olma yolundalar. cabombalar 11 kök geldiler bu ara attıklarımla birlikte belki 70-80 kök oldular buna rağmen sakal yosunu ile ilgili şu anda biraz durmuş gibi görünüyor ancak eskiden olan siyah sakal yosunları yerine yeni ve beyaz tüycükler oluşmaya başladı (elodealarda bolca var - cabombalarda daha az) bitkilerin ucları kızarmaya başladı 54 watt güclü olduğu için diye düşünmeye başladım. camlarımı yeşil spot ve saç yosunu kapladı diyebilirim ( arkacam yeşil noktalarla kaplı ) kumum yeşillendi gölgede kalan elodealar siyahlaşmaya başladı
bugun su ölçümü yaptım redsea fresh lab deluxe kit ile
cl2 =0 yada çok yakın
NO2= 0,05 yada daha düşük
NH3/nh4= 0 yada çok yakın
kh ve gh nerdeyse 15 er damla damlatmama rağmen sonuç rengine erişemedim bu yok gibi birşey demek sanırım
PH=6,8 civarı
FE=0 yada çok yakın
Co2 ilede ölçüm yapamadım istenen renkler bir türlü belirmedi
spot alg problemi için söylenen fosfat azlığı içinse test kitimde fosfat olmadığı için bakamadım
Son olarak bir arkadaşla ortak sachem purigen 250gr aldık işe yarar bir şeymidir kullanayım mı
şimdilik bu kadar
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 02 Mayıs 2012 12:48
[QUOTE=fzkdevil]Merhaba arkadaşlar akvaryumla ilgili birkaç değişiklik yaptım
ilk olarak ışıklandırma 2*54 t5 (aquastar) + 4*36 t8 ( 3 grolux 1 aquarelle ) vardı t8 lerimi 1 54w aquastar + 1 54w grolux + 2 54w daylight ile değiştirdim şuan 5+3+5 şeklinde 3 54w aquastar + 1 54w grolux yanıyor daylightlar hiç çalışmıyor.
ikinci olarak yosunu en yoğun yaşayan bitkilerimden biri olan gülün yosunla kaplı en pis dallarını budayıp attım. ikincisi bir türlü verim alamadığım yaprakları simsiyah bazıları erimiş çok az sürgün vermiş ama cokçası yosuna yenik düşmüş parvulalarımın %90 ınıda söküp çöpe attım.
üçüncü olarak bactozym bakteri kültüründen 2 adet kapsül hapı akvaryumun iki ayrı bölgesinin ortalarına sapladım kapsül eridimi yada bir işe yararmı bilmiyorum 10 tablet vardı kullanamam gereken başka bir yöntemi varmı ?
dördüncü ve son olararak tüple Co2 verdiğim ve hiç kesmediğim için balıklar bazen çarpılıyorlar bu nedenle bir kenardan hava motoru ile o2 vermeye başladım
bitkilerin büyüme hızı 2ye belkide 4 e katlandı. elodealar su üstü bitkisi olma yolundalar. cabombalar 11 kök geldiler bu ara attıklarımla birlikte belki 70-80 kök oldular buna rağmen sakal yosunu ile ilgili şu anda biraz durmuş gibi görünüyor ancak eskiden olan siyah sakal yosunları yerine yeni ve beyaz tüycükler oluşmaya başladı (elodealarda bolca var - cabombalarda daha az) bitkilerin ucları kızarmaya başladı 54 watt güclü olduğu için diye düşünmeye başladım. camlarımı yeşil spot ve saç yosunu kapladı diyebilirim ( arkacam yeşil noktalarla kaplı ) kumum yeşillendi gölgede kalan elodealar siyahlaşmaya başladı
bugun su ölçümü yaptım redsea fresh lab deluxe kit ile
cl2 =0 yada çok yakın
NO2= 0,05 yada daha düşük
NH3/nh4= 0 yada çok yakın
kh ve gh nerdeyse 15 er damla damlatmama rağmen sonuç rengine erişemedim bu yok gibi birşey demek sanırım
PH=6,8 civarı
FE=0 yada çok yakın
Co2 ilede ölçüm yapamadım istenen renkler bir türlü belirmedi
spot alg problemi için söylenen fosfat azlığı içinse test kitimde fosfat olmadığı için bakamadım
Son olarak bir arkadaşla ortak sachem purigen 250gr aldık işe yarar bir şeymidir kullanayım mı
şimdilik bu kadar
[/QUOTE]
ilk olarak ışıklandırma 2*54 t5 (aquastar) + 4*36 t8 ( 3 grolux 1 aquarelle ) vardı t8 lerimi 1 54w aquastar + 1 54w grolux + 2 54w daylight ile değiştirdim şuan 5+3+5 şeklinde 3 54w aquastar + 1 54w grolux yanıyor daylightlar hiç çalışmıyor.
ikinci olarak yosunu en yoğun yaşayan bitkilerimden biri olan gülün yosunla kaplı en pis dallarını budayıp attım. ikincisi bir türlü verim alamadığım yaprakları simsiyah bazıları erimiş çok az sürgün vermiş ama cokçası yosuna yenik düşmüş parvulalarımın %90 ınıda söküp çöpe attım.
üçüncü olarak bactozym bakteri kültüründen 2 adet kapsül hapı akvaryumun iki ayrı bölgesinin ortalarına sapladım kapsül eridimi yada bir işe yararmı bilmiyorum 10 tablet vardı kullanamam gereken başka bir yöntemi varmı ?
dördüncü ve son olararak tüple Co2 verdiğim ve hiç kesmediğim için balıklar bazen çarpılıyorlar bu nedenle bir kenardan hava motoru ile o2 vermeye başladım
bitkilerin büyüme hızı 2ye belkide 4 e katlandı. elodealar su üstü bitkisi olma yolundalar. cabombalar 11 kök geldiler bu ara attıklarımla birlikte belki 70-80 kök oldular buna rağmen sakal yosunu ile ilgili şu anda biraz durmuş gibi görünüyor ancak eskiden olan siyah sakal yosunları yerine yeni ve beyaz tüycükler oluşmaya başladı (elodealarda bolca var - cabombalarda daha az) bitkilerin ucları kızarmaya başladı 54 watt güclü olduğu için diye düşünmeye başladım. camlarımı yeşil spot ve saç yosunu kapladı diyebilirim ( arkacam yeşil noktalarla kaplı ) kumum yeşillendi gölgede kalan elodealar siyahlaşmaya başladı
bugun su ölçümü yaptım redsea fresh lab deluxe kit ile
cl2 =0 yada çok yakın
NO2= 0,05 yada daha düşük
NH3/nh4= 0 yada çok yakın
kh ve gh nerdeyse 15 er damla damlatmama rağmen sonuç rengine erişemedim bu yok gibi birşey demek sanırım
PH=6,8 civarı
FE=0 yada çok yakın
Co2 ilede ölçüm yapamadım istenen renkler bir türlü belirmedi
spot alg problemi için söylenen fosfat azlığı içinse test kitimde fosfat olmadığı için bakamadım
Son olarak bir arkadaşla ortak sachem purigen 250gr aldık işe yarar bir şeymidir kullanayım mı
şimdilik bu kadar
[/QUOTE]
Arkadaşım şu an durum nedir acaba merak ettim birde yukarıda kırmızı ve büyük karakter ile yazdığım yerde hata var,şöyleki 15 damla damlatıp sonuç renge ulaşamadıysanız bunun anlamı suyunuzun kh ve gh ı 15 in üzerinde demek,kolay gelsin
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 02 Mayıs 2012 14:35
Fethullah bey merhaba, nasdaq 2012-05-02 22:57:32
Sisteminiz sanırım hala aynı malzemelerle devam ediyor? Yeni güncellemelerinizde'de çok farklı bir değişiklik olmamış. Öncelikle şunu söylemek isterim, bitkileriniz bu sistem için fazla basit bitkiler.İkincisi su değerlerinizdeki GH KH değerleri ölçümünüze göre çok yüksek (15 damla+).RO kullanıyormusunuz hala? Orta plandaki beyaz kumunuz ve iki büyük kaya salınım yapıyor sanırım.Tuz ruhu testi iyi olur! Lav kırığıda muhtemelen yerli olduğundan oda sertlik veriyordur ama tabanda olduğu için ayırmanız mümkün olmayacak.
Genel olarak 340 litre civarı bir brüt su hacminiz var.Bu litreye göre filtrasyonunuz az. Başka dış filtre ekleme şansınız olmayacaksa mümkünse purigenden önce iyi biyolojik filtrasyon malzemeleri ile doldurmanızı tavsiye ederim.Matrix yada eheimın substratlarından olabilir. Filtrenizin su emiş ve çıkış borularını aynı köşeye koyun.Ve uzunlamasına su akışı sağlayın.İç filtrenizide ya bu çıkışın çapraz köşesine girdaba yardımcı olacak şekilde yerleştirin yada aynı köşeye aynı yöne doğru konumlandırın.Bitkilerinizi düzenleyin(uzunlar arkaya kısalar öne) Gübrelemeyi tamamen kesin.CO2 yi kapatın yada yarıya indirin.Bolca oksijen vermek iyi olacaktır. Işığı yarıya indirin ve en az Yüzde 50 iki ardışık su çekimi yapın.Önce algden kurtulalım sonra bitkilerin gelişmelerine bakarız.Işığı engelleyen dalları budayıp ekilebilecek olanları tekrar ekersiniz.Su değişiminden sonra, klor uçunca(bu litrede su dinlendirme şansınız olmayacaktır,ayrıca mevcut klor iyi bakterilerinizi öldürse bile yosununda bir kısmını öldürecektir) hergün bakteri kültürü ekleyin.Mümkünse sıvı bir tane edinin yada elinizdeki bactozym i kapsülünden çıkartarak suya dağıtın.UV bu aşamada mutlaka kapalı olmalı!Ayrıca filtre hortumundanda çıkartın suyun debisini düşürür! Varsa elinizde excel dozlamasıda iyi gelecektir.Aklıma gelenler şimdilik bunlar.Sizin yaptıklarınızdan sonra başka bir ekleme gerekirse tekrar bakarız.Ama bu tedbirler işe yarayacaktır diye tahmin ediyorum. Tek sıkıntı yada en bariz sıkıntınız suyunuzun sertliği.Bu çözülmesi gereken en önemli şey.
Kolay gelsin.
Not: Konuya cevap yazdıktan sonra bu tankı bozup yeniden kurmaya başladığınız konunuzu gördüm.Yeni kurulumunuzda başarılar diliyorum.Buraya yazdığım mesajımda belki benzer bir duruma çare arayan diğer hobiciler için faydalı olur.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir