Pet Garden sattığı ürününün arkasında değil.


emrahsaylanÇevrim Dışı

Kayıt: 07/11/2009
İl: Istanbul
Mesaj: 821
emrahsaylanÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 20 Haziran 2013 17:28
Şikayetin Nedeni: Pet Garden sattığı ürünün arkasında durmuyor.

Şikayet Edilen Kişi / Firmadan Alınan Cevap: Pet Garden

Olayın Detayları: Ben foruma ticari bir üyeyim. Bir Pet Shop işletiyorum. 11 Mart 2012 tarihinde işletmemin açılışını yaptım. Yaklaşık 1 hafta - 10 gün önce de Pet Garden'dan Resun LP60 hava motoru satın aldım. Motor sorunsuz çalışıyordu fakat Haziran 4 (veya 5) 2013 tarihinde dükkanımı açtığımda hava motorumun çalışmadığını ve bir kaç balığımın havasızlıkta dolayı öldüğünü gördüm. 
Hemen Pet Garden'ın İstanbul Anadolu Yakası'ndaki bölümüne gittim. Ürünü ilk defa kendileri açtılar ve içinden bir parçasının kırık olduğunu gördüler. Ürün Ankara'ya merkeze göndereceklerini söylediler. Oradan gelecek haberleri beklememiz gerektiğini söylediler. Yaklaşık 2 hafta sonra gelen haber 'ürünün içinde bir parça kırılmış, bunun yedek parçası elimizde yok. Yapabileceğimiz bir şey yok. Eğer yeni ürün almak isterseniz size indirim yapabiliriz' oldu. 
*Ben garantisi devam eden ürünün bozulması durumunda neden tekrar satın almak zorundayım?
*Garantisi devam eden ürün kullanıcı kaynaklı bozulmamışsa ya tamir edilir ya da değiştirilir. Pet Garden'dan Emre Bey, patronu ile konuştuğunu fakat ürün değişimi yapamayacaklarını bildirdi. Bunun sebebini ise söyleyemiyor maalesef. 
Siz ciddi bir firmadan (mesela BOSH'dan) bir buzdolabı alsanız ve buzdolabı 9 ay sonra kullanıcı hatası olmadan bozulsa ve BOSH da bunu tamir edemiyoruz ve değiştirmiyoruz da dese siz ne hissedersiniz?
Maalesef Türkiye'nin en büyük ithalatçılarından olan Pet Garden sadece 200 TL civarında tutarı olan ve ayıplı olan bir ürünü değiştirmeyerek beni çok hayal kırıklığına uğrattı.
Bu konuda 15 gün süren çabalarım maalesef sonuç vermedi.
Bilgilerinize

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

FaMeBaÇevrim Dışı

Kayıt: 20/11/2012
İl: Izmir
Mesaj: 334
FaMeBaÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 20 Haziran 2013 17:39
Böyle durumlar aslınba boykot etmek gerek...


Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

Okan KayaciogluÇevrim Dışı

Kayıt: 19/05/2013
İl: Izmir
Mesaj: 64
Okan KayaciogluÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 20 Haziran 2013 17:51
Garantisi devam eden bir ürüne birşey yapmamalarına anlam veremedim doğrusu. Hemen tüketici hakları hakem heyetine başvuruda bulunun. Paşa paşa değişimini yada ücret iadesini yaparlar.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

emrahsaylanÇevrim Dışı

Kayıt: 07/11/2009
İl: Istanbul
Mesaj: 821
emrahsaylanÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 20 Haziran 2013 18:20
Ben dükkanımı açtığım andan itibaren bir sürü Pet Garden'ın ithal ettiği ürünler sattım. Belki direkt olarak kendilerinden almadım ama hali hazırda bile elimde bir sürü Pet Garden ürünü var. Kendi akvaryumumda da iç filtresini kullanıyorum. 
İnsanın zoruna giden şey ürünün parasal karşılığı değil. İnsanın zoruna giden ticari ilişkileriniz olan bir müşterinizi alt tarafı 200 TL civarı tutan bir miktar için mağdur edilmesi. Ben de dükkan işletiyorum. Sadece müşterimi kaybetmemek için benden ve sattığım üründen kaynaklanmamış olmasına rağmen, kullanıcı kaynaklı olmasına rağmen bozulan bir ürünün yenisini verdiğim çok zaman oldu. 
Hatta bugün de bu gibi bir durum gerçekleşti. Hava motoruna su kaçırıp hava motorunun yanmasına neden olan bir müşterime motorun yenisini verdim ve motoru doğru bir şekilde kullanması gerektiğini tavsiye ettim. 
Benim konumda ise kullanıcı hatası da söz konusu değil. Tamamen ayıplı üründen kaynaklanan bir durum söz konusu

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

HAKAN EFEÇevrim Dışı

Kayıt: 22/12/2005
İl: Ankara
Mesaj: 1011
HAKAN EFEÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 20 Haziran 2013 19:47
Bende resun lp 20 modelinden almak istiyordum. İnsan bunları okuyunca tedirgin oluyor ister istemez. Böyle büyük firmalarda ürünlerine garanti vermiyorsa ne yapacak bu hobici?

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

CnBrtcnÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 24/10/2008
İl: Istanbul
Mesaj: 797
CnBrtcnÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 20 Haziran 2013 19:48
Kaymakamlık larda kurulu olan müşteri koruma kuruluna garanti evrakları ile müraacat et.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

emrahsaylanÇevrim Dışı

Kayıt: 07/11/2009
İl: Istanbul
Mesaj: 821
emrahsaylanÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 20 Haziran 2013 19:56
[QUOTE=HAKAN EFE]Bende resun lp 20 modelinden almak istiyordum. İnsan bunları okuyunca tedirgin oluyor ister istemez. Böyle büyük firmalarda ürünlerine garanti vermiyorsa ne yapacak bu hobici?[/QUOTE]
Ben kendileri ile aynı zamanda ticari ilişkileri olan biriyim. Bana bu şekilde davranıyorlarsa hobiciyi hiç dinlemezler diye düşünüyorum.
Üründen çok memnundum. Ses kesinlikle yok. Gücü çok iyi ama maalesef bir sorun olduğunda Pet Garden ilgilenmedi.

emrahsaylan2013-06-20 19:57:58

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

SELAMİÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 19/09/2008
İl: Istanbul
Mesaj: 1319
SELAMİÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 21 Haziran 2013 08:54
Emrah geçmiş olsun hobici bir çok arkadaş pet gardenin ürününü kullanıyor bundan sonra daha dikkatli olacaktır uyarın için ayrıca teşekkür ederiz 

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

emrahsaylanÇevrim Dışı

Kayıt: 07/11/2009
İl: Istanbul
Mesaj: 821
emrahsaylanÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 21 Haziran 2013 12:24
Amacım sizleri bilinçlendirmek. Konuyu hiç birşekilde hukuki boyutlara falan taşımak istemiyorum. Bunu yapmayacağım ama Pet Garden'ın ithal ettiği ürünleri kullanırken bilin ki ürünlerinin arkasında değiller.


Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

CnBrtcnÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 24/10/2008
İl: Istanbul
Mesaj: 797
CnBrtcnÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 21 Haziran 2013 17:28
Kardeşim neden kanuni haklarını kullanmadığını merak ettim. 

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

ferhat_007Çevrim Dışı

Kayıt: 20/06/2013
İl: Ankara
Mesaj: 3
ferhat_007Çevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 21 Haziran 2013 17:35
Abi böyle bir şeyin olması imkansız. Annem aldığı çamaşır makinesini sırf beğenmediği için geri vermek istedi . Üretici firma geri almayınca tüketici hakemeyetine gitti. çamaşır makinesi ucuz bir şey değil tabii o yüzden biraz uğraştırdı ama bir ay sonra kazanan annem oldu. bir ürünü  aldınız ama beğenmediniz ise o ürünü 30 gün içinde değiştirmek zorundadır. Helede bunun garantisi varken nasıl almıyorlar anlamadım. arkadaşın dediği gibi tüketici hakemheyetine gidin paşa paşa geri alırlar :)

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

biyologÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 06/09/2007
İl: Erzincan
Mesaj: 432
biyologÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 21 Haziran 2013 18:26
Bende arkadaşlara katılıyorum Emrah bey tüketici hakem heyetine başvuru yapın. Tabii fatura olması önemli. Ayrıca değişim yada tamir yapmıyacaklarını yazılı olarak firmadan isteyin. heyete gideceğinizi duyarlarsa hemen çözedebilirler sorunu.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

emrahsaylanÇevrim Dışı

Kayıt: 07/11/2009
İl: Istanbul
Mesaj: 821
emrahsaylanÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 22 Haziran 2013 10:49
Eşim Anadolu Yakası Adliyesi'nde memur olarak çalışıyor. Tüketici Hakem Heyeti veya Mahkemeye gitmem durumunda ürünün yenisini alacağım yüksek ihtimal. Pet Garden gibi Türkiye'nin en büyük ve en güçlü ithalatçısının 3 kuruşluk ayıplı ürününün arkasında neden durmadığını anlayamıyorum sadece. Ürün garanti dahilinde. Ürüne ne ben ne de herhangi biri tarafından herhangi bir müdahele yok ve ürünün iç tarafındaki parçalardan biri kırılmış. Bunda benim suçum ne? Doğru olan yedek parçanın bulundurulması. Tamam her parçayı bulunduramayabilirsiniz o zaman ürünü yenisi ile değiştirmek en doğru olan değil midir? 
Bugün de dükkanı açtığımda yaklaşık 20 adet balığım ölmüştü maalesef. Taktığım iç  motorlar kurtarmıyor maalesef.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

BUGRACAGATAYÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 15/01/2008
İl: Istanbul
Mesaj: 1596
BUGRACAGATAYÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 22 Haziran 2013 11:44
Merhaba;
 
    Abi büyük geçmiş olsun çok üzüldüm. Tabii bu konuda en doğrusu yasal haklarını kullanmak ama sende ticaret adabı yüzünden bu hakkını kullanmak istemiyorsun. Satılan bir ürünün garantisi varken ve heleki bu arızanın tüketici tarafından oluşmadığı belli iken bende anlamadım sana neden yardımcı olamadıklarını. Tekrardan geçmiş olsun.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir