Otomotiv Motor Mekanik
Gönderim Zamanı: 05 Haziran 2011 02:02
Selamlar öncelikle..İlk üye olduğum gün kendimi tanıttığım gibi yetkili bir firmada motor mekanikeri olarak çalışmaktayım..
Araçlarınız ile ilgili sorunları paylaşırsanız,buradan yetebileceğim ile yardımcı olmaya çalışırım.
Araçlarınız ile ilgili sorunları paylaşırsanız,buradan yetebileceğim ile yardımcı olmaya çalışırım.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 05 Haziran 2011 16:39
Çalışmadığınız yerden sorarsam? Bir arkadaşa 98 model alfa 155 aldık. Araç 1.4 twin spark boxör motorlu versiyon. Enteresan bir ses çıkıyor motordan. Sanki dizel gibi çalışıyor. İlk aldığımızda böyle bir ses yoktu. Tamircim iticilerden kaynaklandığını söyledi. Aklım yatmadı. İticilerin zamanlaması bozuk dedi. İticiler dizel motor gibi ses çıkartırmı?
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 05 Haziran 2011 22:50
2005 model caddy'im var, 110 bin de, motorun kurumunu temizleme konusunda çok yazı okudum lakin kimin doğru kimin yanlış söylediği belli değil, acaba dizel araçta kurum temizliğine nasıl karar verilmeli, verilir? 2. sorum ise motor ve yakıt katkısı ne işe yarar, kullanmalımı, yararı zararı nedir? (Şu ana kadar hiç katkı maddesi kullanmadım ama reklamlarda vs. bor katkısı gibi birşey var, epey mantıklı geldi ama emin olamadığım için kullanmadım.) Şimdiden teşekkürler.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 06 Haziran 2011 00:29
[QUOTE=efendy06]Çalışmadığınız yerden sorarsam? Bir arkadaşa 98 model alfa 155 aldık. Araç 1.4 twin spark boxör motorlu versiyon. Enteresan bir ses çıkıyor motordan. Sanki dizel gibi çalışıyor. İlk aldığımızda böyle bir ses yoktu. Tamircim iticilerden kaynaklandığını söyledi. Aklım yatmadı. İticilerin zamanlaması bozuk dedi. İticiler dizel motor gibi ses çıkartırmı?
[/QUOTE]
Buradan anladığım kadarıyla iticilerde boşluk olabilir.Tabii ki duymadan yada görmeden ne kadar doğru yada tam bilgi verebilirim onuda bilemiyorum.Tahminim boşluklardan dolayı oluşan sesi duyuyorsunuzdur.Tabi motor sistemi boxer motor olunca da başka bir anlam ve de boyut çıkabilir.Araç kaç km'de? Birde buna göre yorum yapmak istiyorum..
[QUOTE=abdullahbestil]2005 model caddy'im var, 110 bin de, motorun kurumunu temizleme konusunda çok yazı okudum lakin kimin doğru kimin yanlış söylediği belli değil, acaba dizel araçta kurum temizliğine nasıl karar verilmeli, verilir? 2. sorum ise motor ve yakıt katkısı ne işe yarar, kullanmalımı, yararı zararı nedir? (Şu ana kadar hiç katkı maddesi kullanmadım ama reklamlarda vs. bor katkısı gibi birşey var, epey mantıklı geldi ama emin olamadığım için kullanmadım.) Şimdiden teşekkürler. [/QUOTE]
Kurum temizleme konusunda bizde kendi servisimizde müşterilerimizin isteği ve beyanı doğrultusunda carbon clean denilen bir sistem uyguluyoruz.Kendi nacizane görüşüm bana gereksiz geliyor.Çünkü motorun bir yerde kurum bağlaması iyidir.Ben kendi arabamı 9 senedir kullanıyorum.Ne carbon temizliği yaptım ne de silindir kapağını açıp kurumları temizledim.Hatta topladığımız rektefiye ettiğimiz motorlara kurum süresini uzatmak için(hemen kurum bağlaması için)ilk marş esnasında yakıt ile birlikte yağ ilavesi yapıp uzun yol tecrübesine çıkarız.Neden? Motor bir an önce kurum bağlasın diye.Fabrikadan çıkan sıfır motor,misal 50.000 km'yi tamamlamış motora göre daha çok yakar.Bu durumda size önerebileceğim her 30.000 km'de boğaz kelebeğinizi ve EGR valfinizin temizliğini yaptırmak.Hem çekişiniz artar,hemde yakıta karşı artıları olacaktır.Bunların dışında ne kadar dallarında test edilip onaylanmış sertifikaları olsa bile ben bor vs. gibi yağ katkılarını önermiyorum.Kendi arabamda da kullanmıyorum.Motorunuza kaliteli bir sentetik yağ ve yağınızı her 10.000 km'de düzenli değiştirmezi yeterli olacaktır.Eğer dikkat ettiyseniz sentetik yağların üzerinde başka katkı maddesi ile kullanmayınız ibaresi vardır.Zaten motoru aşırı ısınmalara ve zorlu koşullara karşı koruma katkıları mevcuttur.Size önerebileceğim yağ kış aylarında shell helix 5.30,yazın ise 10w/40.Düzenli şekilde 30.00 km'de EGR valfi ve boğaz kelebeği temizliğini unutmayın..10.000 km'de de düzenli olalrak hava filtrenizi,yağ filtrenizi,yağınızı değiştirmek..30.000 km'ye de dahil olarak mazot filtreniz..Söyleyebileceğim şimdilik bu kadar..
Buradan anladığım kadarıyla iticilerde boşluk olabilir.Tabii ki duymadan yada görmeden ne kadar doğru yada tam bilgi verebilirim onuda bilemiyorum.Tahminim boşluklardan dolayı oluşan sesi duyuyorsunuzdur.Tabi motor sistemi boxer motor olunca da başka bir anlam ve de boyut çıkabilir.Araç kaç km'de? Birde buna göre yorum yapmak istiyorum..
[QUOTE=abdullahbestil]2005 model caddy'im var, 110 bin de, motorun kurumunu temizleme konusunda çok yazı okudum lakin kimin doğru kimin yanlış söylediği belli değil, acaba dizel araçta kurum temizliğine nasıl karar verilmeli, verilir? 2. sorum ise motor ve yakıt katkısı ne işe yarar, kullanmalımı, yararı zararı nedir? (Şu ana kadar hiç katkı maddesi kullanmadım ama reklamlarda vs. bor katkısı gibi birşey var, epey mantıklı geldi ama emin olamadığım için kullanmadım.) Şimdiden teşekkürler. [/QUOTE]
Kurum temizleme konusunda bizde kendi servisimizde müşterilerimizin isteği ve beyanı doğrultusunda carbon clean denilen bir sistem uyguluyoruz.Kendi nacizane görüşüm bana gereksiz geliyor.Çünkü motorun bir yerde kurum bağlaması iyidir.Ben kendi arabamı 9 senedir kullanıyorum.Ne carbon temizliği yaptım ne de silindir kapağını açıp kurumları temizledim.Hatta topladığımız rektefiye ettiğimiz motorlara kurum süresini uzatmak için(hemen kurum bağlaması için)ilk marş esnasında yakıt ile birlikte yağ ilavesi yapıp uzun yol tecrübesine çıkarız.Neden? Motor bir an önce kurum bağlasın diye.Fabrikadan çıkan sıfır motor,misal 50.000 km'yi tamamlamış motora göre daha çok yakar.Bu durumda size önerebileceğim her 30.000 km'de boğaz kelebeğinizi ve EGR valfinizin temizliğini yaptırmak.Hem çekişiniz artar,hemde yakıta karşı artıları olacaktır.Bunların dışında ne kadar dallarında test edilip onaylanmış sertifikaları olsa bile ben bor vs. gibi yağ katkılarını önermiyorum.Kendi arabamda da kullanmıyorum.Motorunuza kaliteli bir sentetik yağ ve yağınızı her 10.000 km'de düzenli değiştirmezi yeterli olacaktır.Eğer dikkat ettiyseniz sentetik yağların üzerinde başka katkı maddesi ile kullanmayınız ibaresi vardır.Zaten motoru aşırı ısınmalara ve zorlu koşullara karşı koruma katkıları mevcuttur.Size önerebileceğim yağ kış aylarında shell helix 5.30,yazın ise 10w/40.Düzenli şekilde 30.00 km'de EGR valfi ve boğaz kelebeği temizliğini unutmayın..10.000 km'de de düzenli olalrak hava filtrenizi,yağ filtrenizi,yağınızı değiştirmek..30.000 km'ye de dahil olarak mazot filtreniz..Söyleyebileceğim şimdilik bu kadar..
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 06 Haziran 2011 12:11
Çok teşekkür ederim, duymak istediğim cevabı vermişsiniz aynen babamın felsefesinden.Her 0 binde düzenli bakım yaptırıyorum zaten, onun haricinde hangi yağı kullandıklarınıda bilmiyorum ama muhtemelen castrol 10.40 olsa gerek. İlk bakımda da EGR alfini ve boğaz kelebeği ni söyleyeceğim. Tekrar teşekkürler.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 06 Haziran 2011 20:10
[QUOTE=abdullahbestil]Çok teşekkür ederim, duymak istediğim cevabı vermişsiniz aynen babamın felsefesinden.Her 0 binde düzenli bakım yaptırıyorum zaten, onun haricinde hangi yağı kullandıklarınıda bilmiyorum ama muhtemelen castrol 10.40 olsa gerek. İlk bakımda da EGR alfini ve boğaz kelebeği ni söyleyeceğim. Tekrar teşekkürler.
[/QUOTE]
Birde şunu eklemek istiyorum:
Turbonuzun ömrünü kısaltmamak için motor ilk çalıştırma anında gaza çok yüklenmeyin.Vaktiniz varsa yada gideceğiniz yer acele değil ise hiç olmassa 30 saniye rölantide çalıştırarak turbonuza yağ gitmesini sağlayın.Aynı şekilde varacağınız yere geldiniz,motoru durdurmadan önce gene 30 saniye rölantide çalıştırarak öyle motoru susturun ki turbonuz yağlı kalsın.
[/QUOTE]
Birde şunu eklemek istiyorum:
Turbonuzun ömrünü kısaltmamak için motor ilk çalıştırma anında gaza çok yüklenmeyin.Vaktiniz varsa yada gideceğiniz yer acele değil ise hiç olmassa 30 saniye rölantide çalıştırarak turbonuza yağ gitmesini sağlayın.Aynı şekilde varacağınız yere geldiniz,motoru durdurmadan önce gene 30 saniye rölantide çalıştırarak öyle motoru susturun ki turbonuz yağlı kalsın.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir