Nasil Sivi Gubre Hazirlanir?


Tunc BerkÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 05/04/2015
İl: Antalya
Mesaj: 14428
Tunc BerkÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 08 Şubat 2017 19:10
[QUOTE=cuncur]Teşekkür ederim. Haftalık su değişimi yapıyorum ℅30. [/QUOTE]

450 litreye yeterli co2 sağlayabildiğinizden emin misiniz?

+1: [T]170368,burakcel12[/T]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

burakcel12Çevrim Dışı

Kayıt: 20/01/2015
İl: Çankiri
Mesaj: 555
burakcel12Çevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 08 Şubat 2017 19:42
[QUOTE=cuncur]Teşekkür ederim. Haftalık su değişimi yapıyorum ℅30. [/QUOTE]
Alg in adı fuzzy alg. Ph dalgalanmasından dolayı oluşan bi tür. Muhtemelen co2 tüpü stabil bi şekilde co2 vermiyordur.
Onu stabil hale getirmeyi deneyin fazla çoğalmadan. Konunun gübrelemeyle alakalı olduğunu düşünmüyorum.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

cuncurÇevrim Dışı

Kayıt: 20/06/2014
İl: Istanbul
Mesaj: 56
cuncurÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 08 Şubat 2017 19:46
[QUOTE=Tunc Berk]

450 litreye yeterli co2 sağlayabildiğinizden emin misiniz?[/QUOTE]

Ista Indicator mevcut ve rengi sarıya dönük yeşil. Yani ista'ya göre yeterli. Fakat tank alttan sumplı. Dönüşte co2 havaya karışıyo olabilir mi?

[QUOTE=burakcel12]
Alg in adı fuzzy alg. Ph dalgalanmasından dolayı oluşan bi tür. Muhtemelen co2 tüpü stabil bi şekilde co2 vermiyordur.
Onu stabil hale getirmeyi deneyin fazla çoğalmadan. Konunun gübrelemeyle alakalı olduğunu düşünmüyorum. [/QUOTE]

Tüplü sistem kullanıyorum. Ista'nın Large boy difüzörü var. Tüpü aldığım kişi 8 bar basınçla çalıştırmamı söylemişti fakat 8 bar Ista için yeterli gelmedi. 12 barda çalıştırıyorum. İnce ayar vanası var fakat basınç sorunundan olsa gerek bi işe yaramıyo. Sonuna kadar da açsam orta kısıklıkta da olsa aynı hızda damla veriyo. İnce ayar vanasının işe yaraması için barı en az 14'e çıkarmam gerekir. Hortumu zorlar diye düşünüyorum

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

cwcartelÇevrim Dışı

Kayıt: 18/03/2014
İl: Antalya
Mesaj: 84
cwcartelÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 08 Şubat 2017 20:38
Aynı sorun bendede var ista turbo reactor kullanıyorum ama indicatör turkuaz renk delunmiş yapraktan fotosentez kabarcığı çıkıyo ama diger bitkilerde yok sizce ne yanlış

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

burakcel12Çevrim Dışı

Kayıt: 20/01/2015
İl: Çankiri
Mesaj: 555
burakcel12Çevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 08 Şubat 2017 20:47
[QUOTE=cuncur]
Tüplü sistem kullanıyorum. Ista'nın Large boy difüzörü var. Tüpü aldığım kişi 8 bar basınçla çalıştırmamı söylemişti fakat 8 bar Ista için yeterli gelmedi. 12 barda çalıştırıyorum. İnce ayar vanası var fakat basınç sorunundan olsa gerek bi işe yaramıyo. Sonuna kadar da açsam orta kısıklıkta da olsa aynı hızda damla veriyo. İnce ayar vanasının işe yaraması için barı en az 14'e çıkarmam gerekir. Hortumu zorlar diye düşünüyorum[/QUOTE]
Bu işte bi sıkıntı var. Ben de 2kg tüp var 8 barla saniyede 2 damla falan attırıyorum. 1 de attırabiliyorum ama yetersiz gelebilir diye 2 atıyor. Hatta bugün selenoid valfi çıkartıp 24 saat veriyorum artık. Aynı yosun problemim olduğu için. Selenoid valf stabilliği bozuyordu. Acaba başka bi sorun olabilir mi ?

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

cuncurÇevrim Dışı

Kayıt: 20/06/2014
İl: Istanbul
Mesaj: 56
cuncurÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 08 Şubat 2017 21:05
[QUOTE=burakcel12]
Bu işte bi sıkıntı var. Ben de 2kg tüp var 8 barla saniyede 2 damla falan attırıyorum. 1 de attırabiliyorum ama yetersiz gelebilir diye 2 atıyor. Hatta bugün selenoid valfi çıkartıp 24 saat veriyorum artık. Aynı yosun problemim olduğu için. Selenoid valf stabilliği bozuyordu. Acaba başka bi sorun olabilir mi ? [/QUOTE]

Sorun kesinlikle ista diffuzorde. Difuzorun kapağını çevirip çıkardığımda kapak elimden fırlıyor. Yani içeride yüksek basınç birikiyor. Muhtemelen seramik kısımda problem var. Fuzz Alg tam olarak ne zaman başladı bilemiyorum fakat az önce ev geldim ve önceden süregelen kahverengi tüy sorununa bugün dikkatli baktığımda yeşil tüy sorunu da eklenmiş. Yeşil tüyler kahverengilere göre çok daha hızlı gelişiyor. Az sonra en az %50 su değişimi yapıp gübrelemeyi keseceğim. Bir hafta bu şekilde gözlemlemeyi düşünüyorum. Basıncı arttırıp ince ayar vanasını devreye soktum. Sump ile birlikte 575 litre tank için yaklaşık saniyede 3 damla vermeyi düşünüyorum. Ista denildiği gibi bende de turkuaz rengi. PH dengeli mi değil mi bilemiyorum çünkü test kitim yok.

Düzenleme:
Şimdi eski fotoğraflara baktım ve micro gübre satın aldığım güne ait fotoğrafı inceledim. Alg sorunu micro kullanmaya başladığım gün yokmuş, ondan sonra başlamış. Diy Macro kullanmaya başladıktan sonra da bahsettiğim siyah alg sorununu yaşadım.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

cwcartelÇevrim Dışı

Kayıt: 18/03/2014
İl: Antalya
Mesaj: 84
cwcartelÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 08 Şubat 2017 21:28
Burakbey sizde co2 seviyesi nasık ölçtünüz birde co2 çözmek için ne kullandınız.[EDIT]cwcartel,2017-02-08 21:28:33[/EDIT]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

Tunc BerkÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 05/04/2015
İl: Antalya
Mesaj: 14428
Tunc BerkÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 08 Şubat 2017 21:44
550 litre suya ışığa göre co2 yedirmek çok zor. Difüzörle imkansız. Sump bu noktada negatif etki yaratıyor. Bazı yazılarda o kadar çok kayıp olmaz densede atmosferle temas eden her su yüzeyi kütlesi co2 kaybı demek.

+1: [T]170368,burakcel12[/T][T]187047,mrah[/T]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

burakcel12Çevrim Dışı

Kayıt: 20/01/2015
İl: Çankiri
Mesaj: 555
burakcel12Çevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 08 Şubat 2017 21:55
[QUOTE=cuncur]

Sorun kesinlikle ista diffuzorde. Difuzorun kapağını çevirip çıkardığımda kapak elimden fırlıyor. Yani içeride yüksek basınç birikiyor. Muhtemelen seramik kısımda problem var. Fuzz Alg tam olarak ne zaman başladı bilemiyorum fakat az önce ev geldim ve önceden süregelen kahverengi tüy sorununa bugün dikkatli baktığımda yeşil tüy sorunu da eklenmiş. Yeşil tüyler kahverengilere göre çok daha hızlı gelişiyor. Az sonra en az %50 su değişimi yapıp gübrelemeyi keseceğim. Bir hafta bu şekilde gözlemlemeyi düşünüyorum. Basıncı arttırıp ince ayar vanasını devreye soktum. Sump ile birlikte 575 litre tank için yaklaşık saniyede 3 damla vermeyi düşünüyorum. Ista denildiği gibi bende de turkuaz rengi. PH dengeli mi değil mi bilemiyorum çünkü test kitim yok.

Düzenleme:
Şimdi eski fotoğraflara baktım ve micro gübre satın aldığım güne ait fotoğrafı inceledim. Alg sorunu micro kullanmaya başladığım gün yokmuş, ondan sonra başlamış. Diy Macro kullanmaya başladıktan sonra da bahsettiğim siyah alg sorununu yaşadım. [/QUOTE]
Gübrelemeyi azaltmanız çözüm olmayacaktır. Hatta yosunlar dahada çoğalacaktır. Tom barr birşeyi açığa kavuşturdu oda "fazla gübrelemenin yosun oluşumuyla alakası yoktur." Ama co2 seyiyesini yükseltmek mantıklı bi karar. Sump işini hiç anlamıyorum o yüzden o konuda bişey diyemiyeceğim.

[QUOTE=cwcartel]Burakbey sizde co2 seviyesi nasık ölçtünüz birde co2 çözmek için ne kullandınız.[/QUOTE]
Ben ölçmüyorum hocam. Diffüzör olarak büyük seramik diffüzör aldım tank boyutuna göre adını sanını hiç bilmiyorum ama memnunum.

+1: [T]187047,mrah[/T]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

mrahÇevrim Dışı

Kıdemli Akvarist
Kayıt: 24/06/2016
İl: Yurtdisi
Mesaj: 1966
mrahÇevrim Dışı
Kıdemli Akvarist
Gönderim Zamanı: 08 Şubat 2017 23:18
[QUOTE=unreallife]Mikro gübrenin varlığı değilde yokluğu hissedilse gerek. Mikro gübre mevcut yeterli diye fazladan büyümez ancak bitkinin formu, rengi iyi olur.[/QUOTE]

Mikro gubrelerin eksik olmasindaki temel mantik demirin eksik olmasindan geliyor yani oyle dusunuluyor. Eger demir eksikligi gorulurse diger mikrolarin eksikligide gorulmesi muhtemel oldugu mantigindan yola cikiliyor. Burada demir kullanimdan dolayi eksik olmasi onemli tabi, benim gibi yuksek KH/PH`ta demir glukonat yada edta selatli demir kullanip selatorun bozulmasindan yasayacaginiz eksiklik degil. O yuzden mikro eksikligi gormeniz gercekten cok ekstrem bir durum. Hoagland`in besin eriyigi formulune bakin, icerisinde domates. vs yetistirmek icin iyi degerlerde bilimsel arastirmalar sonucu cikmis besin oranlari var. Burda bile gorebilirsiniz cu, zn, mn, b, fe gibi besin elementlerinin ne kadar az kullanildigini. Demir`in bu kadar onemsenme sebebi su kimyasiyla direk iliskili ve reaktif bi element olmasi. Onun haricinde bir sorun yok, su kimyaniza gore dogru demiri kullandiginiz surece problem yasamaniz anca az vermenizden kaynaklanir. Bu arada mikro elementlerin toksisiteleri gercekten yuksek, fazlaligi konusunda emin olmak guc, bitkileriniz bir gun kararabilir ve bu sefer sorunu ararken baska sorunlarla karsilasabilir ve bir cikmaza girebilirsiniz. En buyuk handikapi bu.

TPN`de bu konu ile ilgili sayfalarca tartisma mevcut.

Genele Dipnot: Bu toksisiteyi `her mikro` gubre ile yasama ihtimaline sahipsiniz. Kafanizda sadece DIY olarak gubre yapinca bu problemi yasayabileceginiz gibi bir fikir gelmesin. X markali urunude fazla verdiginizde ayni problemle/problemlerle karsilasirsiniz. Bu isin kimyasi boyle.
[URL]http://www.plantedtank.net/forums/11-fertilizers-water-parameters/853001-csm-b-toxicity-experiment.html[/URL]
[URL]http://www.plantedtank.net/forums/11-fertilizers-water-parameters/503585-toxicity-csm-b.html[/URL]

Bunlar harici baska kaynaklardada var bu tarz konular. O yuzden diger sorulan markalardaki urunlerde mangan gibi elementlerin fazla olmasi durumunda toksisite ihtimali olabilecegi konusunda yazma geregi duyuyorum. Ne yaptigimizi bilerek ilerlemek bizi dogru sonuca goturecektir.


[QUOTE=AEfe]Emrah bey,

Gübreleme ile ilgili yazılarınız için çok teşekkürler. Çok şey öğrendim sayenizde. Eski tankımda sakal yosunu oluşunca gübrelemeyi ve ışıklandırmayı azaltmak gibi bir hata yapmıştım., yosun daha da arttığı için tankı bozmak zorunda kalmıştım. Yeni tankımda sakal yosunu oluşmaya başlayınca gübrelemeyi azaltmak yerine arttırdım. Işık gücünü ve ışıklandırma süresini değiştirmedim. Çok şükür sakal yosunu kontrol altında.

Sormak istediğim bir şey var. Net 120 lt ana takımda 96 watt aydınlatma var, tüplü co2 kullanıyorum. Gübreleme için 2 adet dennerle dosator var (s7 ve v30), ayda bir kez de dennerlenin gübreleme programına uygun demir tableti ekliyorum. Haftada bir kez yaklaşık %50 oranında su değişimi yapıyorum. Su değişiminden sonra ilave olarak nitrat fosfat ve potasyum takviyesi yapıyorum. Filtrelerdeki fosfat ve nitrat tutucuları (purigen, phosgard v.b) çıkardım. Biyolojik filtre malzemelerine ek olarak sadece JBL tormec var humic asit için. 30 lt nano tankta ise 12 watt aydınlatma var, co2 desteği yok. Haftada bir kez su değişiminden sonra Tropica' nın gübresini belirtilen dozajın biraz üstünde kullanıyorum. Şimdi soruma geleyim.

Budama sonrasında 120 lt tanktan nano tanka aktardığım sakal yosunu bulaşmış hottoniaların üzerindeki yosunlar bir süre sonra ortadan kaybolmaya başlıyor. Bunun sebebi ne olabilir?

120 lt tankta yosun yiyici olarak otocinclus, amano karides ve nerite salyangozu var. Nano tankta ise sadece ramshorn ve posso rabit salyangozu var.
[/QUOTE]

Merhaba Alptuna bey, ben tesekkur ederim. Faydam olduysa, oluyorsa ne mutlu bana.

Bizim temel sorunumuz aslinda CO2. Ama bizim genel sorunumuz isik kaynakli CO2. Biz de isik olcumleri karsidan gozle olculebilir halde ve haliyle insanlar surekli bu iste tecrube sahibi birine sorarak isigin yetip yetmeyecegi kanatine varabilecegini dusunuyor ama durum bu kadar kolay degil. En temel yanilgi fotosentez icin gerekli isigi watt/lumen/kelvin gibi degerler baz alinarak olcmeye calismak ama bunlar bize hic bir sekilde sonuc vermez-veremez.

2 tane ayni tanki ele alalim.

1. tank
- 100w duz 6500k power led aydinlatma olsun

2. tank
- 70w 6500k 453nm 662nm 3500k 20000k gibi ledlerden olusturulmus bir aydinlatma olsun

Burda 1. tank ayni isik gucunde sorun yasamazken, 2. tank sorun yasayabilir. Cunku isigin watt cinsinden gucu bize birsey ifade etmiyor. Onemli olan bu isik gucu icerisinde fotosentez tetikleyecek ne kadar dalga boyu bulundugu ve bunlarin gucu. Yani bu durumda 70wlik isiktan 100wlik isigin 3 kati (ornek) performans almaniz bile soz konusu olabilir. Bunlar olculerek gorulecek seyler ve herkesin tanki farkli bir biyolojik denge. Herkes farkli biyokutleye sahip. Haliyle birindeki sonuc digerine uymuyor ve bu durumda isik gucunuzu optimize edin demekten baska bir yol gorunmuyor.

Yanilgi tam bu noktada ortaya cikiyor. Isigi dusurun denildiginde bu sefer X kisidede power led var (yada farkli marka farkli kombinasyonda t5 farketmez) onda sorun yok diye bir yargi olusuyor. Az once bahsettigim farkliliktan dolayi sizdeki aydinlatmanin yapacagi is degisebilir ve bunu size X kisinin tanki degil, sizin tankiniz soyler.

Bu isin sonucu naparsaniz yapin bitkiler icin gerken en dusuk isik gucunu bulup buna oranla CO2 konusundaki sorunlarinizida sifira indirmeye calisacaksiniz. Isik gucunuzu dusurup asamli olarak arttirmak (CO2 yi hic bir zaman azaltmadan mumkun olan en yuksek seviyede tutarak, canlilar ve bitkiler icin sorunsuz sekilde) ve bitkilerin istedigi hepsinin mutlu oldugu araligi bulmak ve sonrasinda tum eforu CO2 icin harcamak mantikli ve kolay olan bir yol.

Poshguard`i kullanmak cok anlamsiz bence bitkili tankta isin mantigina karsi cunku. Yalniz purigen bitkili akvaryumlar dahil oldukca populer bir urun. Gonul rahatligiyla kullanabilirsiniz, herhangi bir elementi tutmuyor sadece bir tamponlama yapiyor. Daha sonra bize NH3/NH4 olarak donecek olan organik atiklari tutuyor bu gercekten bulunmaz bir nimet. Bu urunu cok arastirdim ve hakkinda elle tutulur bi olumsuz yoruma rastlamadim. Kapital durumlarimi duzelttigimde ilk alacagim filtre malzemesi. Benim dis filtrelerim akintiyi onemsedigimden dolayi bos calisiyor. Biyolojik filtrasyon isini tankin kendisi ve filtredeki biyolojik sunger (ne kadar fayda eder bilmiyorum) ustleniyor.

Purigen`i kullanabilirsiniz gonul rahatligiyla, purigen onune aktif karbon koyarak purigen omrunude arttirabilirsiniz. Aktif karbon mikro elementleri tutuyor fakat dozaj miktarini arttirarak bu cozuluyor. Bu sekilde bi durum saglanirsa faydasi zararindan daha fazla oluyor. Bu konuyla ilgili bi arastirma var [URL=http://www.thekrib.com/Plants/Fertilizer/keslar-carbon.html]surada[/URL].

Sordugunuz soruya yonelik pek birsey gelmiyor aklima. Hottonia uzerindeki alglerin oncesi sonrasina yonelik fotograf var mi? Sakal yosunu dediginizin hangisi oldugundan emin degilim. Eger Black Beard`dan bahsediyorsak hottonia gibi bir bitki uzerinde cikmasi cok garip, bildigim kadariyla hizli buyuyen kolay bir bitki. Optimal sartlarda buyuyorsa alg gormeniz garip olur. Bu alg eski yapraklarda (artik yaslanmis ve olmeye baslayan) varsa cok umursayacaginiz bi durum degil, normalde rutin bakimla bunlari kesip atmaniz lazim. Yalniz sizdeki durum anladigim kadariyla farkli.





[QUOTE=cuncur]El yöntemiyle ve rotala hesabıyla iki haftadır gübreleme yapıyorum. İlk haftanın sonunda nitrat patlaması yaşadım (sanırım nitrat patlamasıydı su sislendi), bitkilerde ciddi derecede siyah yosun belirdi. İkinci hafta co2'yi arttırıp gübrelemeyi yarıya indirdim, siyah yosunlu dalları budadım. 50 adet balık vardı onları çıkardım. Reflowers All in micro'yu da yarıya indirdim. Sanırım siyah yosun sorunu halloldu. Fakat, resimlerde gördüğünüz gibi bitkilerin eski yapraklarında uçtan başlayarak kahverengileşme ve kahverengi tüy yosunlar var. Bu yosunlar diy gübrelemeden önce de vardı. Sadece micro kullanıyodum o zaman. EL yöntemine başladıktan sonra yeşil nokta alg sorunu çözüldü, sanırım fosfat eksikliği neden oluyor. Fakat camlarda yeşil perde gibi yosunlar belirdi.

1. Rotala'nın sitesindeki hesap ve EL yöntemini kullandım fakat kafamı karıştıran bir şey var. Hangi makronun tankta kaç ppm yer alması gerektiğini belirtmişler. Bu ppm oranlarında tanktaki bitki yoğunluğunun bir önemi yok mu?
2. Kahverengi tüy yosundan kurtulmamın bir yolunu önerebilir misiniz? Sebebi gübrelerden birinin azlığı çokluğu ile ilgili olabilir mi? Bu tüyler neden yeni filizlerde değil de eskilerde çıkıyor?
3. Su değişiminde camları temizledim. Camlardaki yeşil yosunlar (nokta alg değil) ertesi gün belirmeye başladı. Sebebi hakkında yorum yapabilir misiniz?

Tank: 150x60x50 cm
[/QUOTE]

Hayri bey iste en buyuk problem de bu. [URL=https://www.akvaryum.com/Forum/mesaja_git.asp?PID=5255281]Su baslikta[/URL] akvaristlerin ortaya attigi mitlerle ilgili bi cevirisi var Tom Barr`in. Yanlis cikarim yapmak en buyuk problem. Nitrat; tatsiz, renksiz ve kokusuzdur.

Bu arada o kadar degisiklikten sonra bazi alglerin azalmasi yada tekrar etmemesinin sebebi sizinde yazdiginiz [K][U]"İkinci hafta co2'yi arttırıp"[/U][/K] kismindan kaynaklaniyor. Bahsettiginiz tank devasa boyutlarda, hi-tech bir tank icin CO2 cozmenin ne kadar zor olacagini dusunmek bile istemiyorum. Bu sorunlari o tankta yasamaniz normal. Sorunlarin gubrelemeden kaynaklamandigini gormek icin bu hafta hic gubreleme yapmayin 2-3 kere su degisimi yapin %50 oraninda tanki izleyin. Sonra cikacak olan, GSA, BGA gibi turler konusunda mesuliyet kabul etmiyorum.

1-) Normal sartlarda idame ettirilen bir tankiniz varsa bu degerler rahatlikla yetiyor. Yalniz bu degerler taşa yazili degil diye bir tabir var EI methodunda. Istediginiz gibi optimize edebilirsiniz. Bu degerlerlede normal tabir ettigimiz (ornegin artik teknoloji gelisti istediginiz aralikta isigi istediginiz gucte verip cok daha fazla co2 verebilirsiniz ve haliyle kullanim oranlari artacaktir) tanklar icin yeterli. 1. gunden gubrelemeye baslayip, tank yetiskin hale gelene kadarda ayni sekilde devam edebilirsiniz. EI`nin amaci gubreleri gereginden fazla vererek besin eksikligi problemlerle ugrasmamak ve tum eforu CO2 ve isigi optimize etmeye harcamamizi saglamak. Ayni zamanda direk kimyasallari toz halinde kullanarak gubreleme maliyetimizi neredeyse sifira indirmek. (sifir degil ama markali urunleri dusunursek sifirin altinda :))

2-3) Konuyla ilgili bi baslik acabilirsiniz, bu konunun alg problemi yasayanlarin cozum aradigi bir baslik altina gelmesini ve diger insanlarin gubrelemeyle ilgili bilgi ararken farkli seyleri okuyarak zaman almasini istemiyorum. (Ikisininde sebebi gubreleme degil.)

[QUOTE=hocaoglumustafa]Merhaba arkadaslar.Yaptigimiz sivi gubreler 2 ayda oda sicakliginda bozulur mu?Yoksa buz dolabinda mi saklamak gerekiyor?[/QUOTE]
Bildigim kadariyla bu kimyasallarin bi raf omru yok. Stok solusyon seklinde yani sivi halde saklarsaniz belki mantarlasma vs. olabilir. O yuzden uzun sure kullanilacak gubreler yerine kisa surede tuketilecek halde hazirlarsaniz daha iyi olacaktir. Yada tank boyutunuz pratik dozlamaya el veriyorsa direk toz halindede atabilirsiniz. Zaten tankiniz benim gibi 30litrede olsa bi sure sonra artik toz halde atip gecmeye basliyorsunuz. Sivi hazirlamakta zor geliyor.

[QUOTE=burakcel12]Öncelikle geçmiş olsun inşallah kısa sürede kurtulursunuz. Aynı hatayı bende yaptım 2 hafta değil, haftalık su değişimi yapmanız gerekiyor. Yoksa el yöntemi ile amonyak patlaması yaşamak kaçınılmaz. [/QUOTE]

Spekulasyon yaratmayalim lutfen yeterince var cunku, boyle bir durum soz konusu degil. [:cik:]

[QUOTE=cuncur]Ista Indicator mevcut ve rengi sarıya dönük yeşil. Yani ista'ya göre yeterli. Fakat tank alttan sumplı. Dönüşte co2 havaya karışıyo olabilir mi?[/QUOTE]
Sumptan cikan gaz miktari oldukca fazla olduguna eminim, dropchecker bu gaz degisimine yanit veremez. Ufak tanklarda bile oldukca performanssiz olmasina ragmen is goruyor bir sekilde. Iyi bir PH metre alip surekli kalibre ederek tanki sorunsuz idame ettirdiginiz PH dususunu bulup surekli tanki bu seviyelerde tutabilirsiniz. Diger turlu isiniz oldukca zor.

[QUOTE=cuncur]Tüplü sistem kullanıyorum. Ista'nın Large boy difüzörü var. Tüpü aldığım kişi 8 bar basınçla çalıştırmamı söylemişti fakat 8 bar Ista için yeterli gelmedi. 12 barda çalıştırıyorum. İnce ayar vanası var fakat basınç sorunundan olsa gerek bi işe yaramıyo. Sonuna kadar da açsam orta kısıklıkta da olsa aynı hızda damla veriyo. İnce ayar vanasının işe yaraması için barı en az 14'e çıkarmam gerekir. Hortumu zorlar diye düşünüyorum[/QUOTE]

Piyasa 3-4bardan daha fazla basinca ihtiyac duyan CO2 cozucu bir ekipman bildigim kadariyla yok. 8bar-12bar bunlar oldukca yuksek rakamlar. Sanirim yanlis okuyorsunuz, yildiz regulator varsa bar cinsinden gostermiyordu manometreleri zaten o regulatorlerin cikisi 0-6bar. O boyutta hi-tech bir tankta diffuser performansi tartisilir. Sump varken hazir rex grigg, cerges tarzi bi reactor yapabilirsiniz. Ekstra kafa motoru takabilme avantajindan dolayi avrupada buyuk hacimlerde cokca tercih ediliyor.


Beğenenler: [T]170368,burakcel12[/T][T]188487,amtkck[/T][T]193827,unreallife[/T]
Teşekkür Edenler: [T]170368,burakcel12[/T][T]193827,unreallife[/T][T]185061,yduman[/T]
+1: [T]170368,burakcel12[/T]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

cuncurÇevrim Dışı

Kayıt: 20/06/2014
İl: Istanbul
Mesaj: 56
cuncurÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 09 Şubat 2017 02:48
[QUOTE]
Piyasa 3-4bardan daha fazla basinca ihtiyac duyan CO2 cozucu bir ekipman bildigim kadariyla yok. 8bar-12bar bunlar oldukca yuksek rakamlar. Sanirim yanlis okuyorsunuz, yildiz regulator varsa bar cinsinden gostermiyordu manometreleri zaten o regulatorlerin cikisi 0-6bar. O boyutta hi-tech bir tankta diffuser performansi tartisilir. Sump varken hazir rex grigg, cerges tarzi bi reactor yapabilirsiniz. Ekstra kafa motoru takabilme avantajindan dolayi avrupada buyuk hacimlerde cokca tercih ediliyor.

[/QUOTE][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/163357/090220170246191.jpg [/IMG]

Yanlış mı okuyorum acaba? Şu anda kaç barda kullanıyorum?[EDIT]cuncur,2017-02-09 02:49:50[/EDIT]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

mrahÇevrim Dışı

Kıdemli Akvarist
Kayıt: 24/06/2016
İl: Yurtdisi
Mesaj: 1966
mrahÇevrim Dışı
Kıdemli Akvarist
Gönderim Zamanı: 09 Şubat 2017 03:08
[QUOTE=cuncur][/QUOTE]

[URL]http://www.akvaryum.com/forum/karbondioksit_basic_ayari_k892666.asp[/URL]
[URL]http://www.akvaryum.com/forum/super_diffuzer_yesil_atomizergaz_cikisi_problemi_k878746.asp[/URL]

Beğenenler: [T]163357,cuncur[/T]
Teşekkür Edenler: [T]163357,cuncur[/T]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

cuncurÇevrim Dışı

Kayıt: 20/06/2014
İl: Istanbul
Mesaj: 56
cuncurÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 09 Şubat 2017 03:37
EL'ye aynen devam edip, sumpı iptal edeceğim. Yarın dış filitre bakmam gerekiyor. İlginiz için teşekkür ederim.

Teşekkür Edenler: [T]187047,mrah[/T]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

AEfeÇevrim Dışı

[B]15113,3[/B]
Kayıt: 22/12/2015
İl: Kocaeli
Mesaj: 429
AEfeÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 09 Şubat 2017 09:00
[QUOTE=mrah]
Sordugunuz soruya yonelik pek birsey gelmiyor aklima. Hottonia uzerindeki alglerin oncesi sonrasina yonelik fotograf var mi? Sakal yosunu dediginizin hangisi oldugundan emin degilim. Eger Black Beard`dan bahsediyorsak hottonia gibi bir bitki uzerinde cikmasi cok garip, bildigim kadariyla hizli buyuyen kolay bir bitki. Optimal sartlarda buyuyorsa alg gormeniz garip olur. Bu alg eski yapraklarda (artik yaslanmis ve olmeye baslayan) varsa cok umursayacaginiz bi durum degil, normalde rutin bakimla bunlari kesip atmaniz lazim. Yalniz sizdeki durum anladigim kadariyla farkli.
[/QUOTE]

Emrah Bey günaydın, açıklamalar için teşekkürler. Bahsettiğim yosun black beard (en azından ben öyle düşünüyorum, yaprakların kenarlarında kısa siyah iplikçikler şeklinde). Hottoniaların genelde altta kalan (daha az ışık gören) eski yapraklarında oluyor. Işığı doğrudan gören üst yapraklarda rastlamadım.
Budama yaparken ara ara rastlıyorum. Bu şekilde yosun kaplanmış hottonialardan birini alıp 30lt' lik akvaryuma ekmiştim. Bir hafta sonunda yosunlar ciddi oranda azalmıştı. Bu arada küçük akvaryumda yavru endler ve lepistesler de var. Yavrular yosunu yiyor olabilir mi?
Elimde yosunlu hottoniaların resmi yok malesef. Bu akşam tanka bakım yapacağım, rastlarsam çekip gönderirim.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir