apartman yönetimi ve aidat


eski-fishmanÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 02/10/2006
İl: Istanbul
Mesaj: 1041
eski-fishmanÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 14 Ekim 2012 12:49
Meicdiyeköy'de 10 12 yıllık bir apartmanda oturuyorum ve öğrenciyim. İllaki aranızda apartmanıyla sorunları olan, deneyimli olan vardır. Yardımlarınızı talep ediyorum

Apartmanda 3 aydır kiracıyız.  Asansör yok, herhangi bir yalıtım da söz konusu değil. tüm daireler kombili. Çöpleri de kendimiz atıyoruz. Yani sadece apartmanın genel elektriği ve temizlik maliyeti var. Apartman 10 günde bir siliniyor. Allah var temiz.  Aidatımız 15 lira.  16 daireden 15 lira para toplanıyor. apartmanda yapılan hizmet daire başına 15 lira etmez gibime geliyor.

Apartman yöneticimiz tüm önyargılarımla gıcık olduğum tiz sesli bodur bir hanımefendi.  Kendisine şahsi olarak gıcık olduğum için bu aidat fazlasıyla beni rahatsız ediyor. Bu aidatı boşuna ödemek istemiyorum. Usulsüz gibi geliyor.  Nasıl bir itiraz prosedürü var? Ne yapmalıyım?

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

donutÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 27/12/2006
İl: Ankara
Mesaj: 3135
donutÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 14 Ekim 2012 18:29
  Hukuki itirazı vs bilmiyorum ama toplanan para sadece gideri birebir karşılasın diye toplanmaz..Toplantıda belirlenir,harcanan harcanır,geriye kalan kayıt altında birikir..Elektrik 50 tl gelse,su-deterjan-temizlikçi masrafı aylık 100 olsa..Geri kalanıda birikiyordur..Zaten herkes günü gününe vermediğinden bence ucu ucuna denk gelir ..Apt.yapılmış herhangi işin taksitleride devam ediyor olabilir.Tadilat,merkezi sistem vs.
   Yakinen bildiğim bişey varsa o da yöneticiliğin zor ve angarya olduğudur.Bence 15 lira aidat gayet standartlar ölçüsünde.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

SELAMİÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 19/09/2008
İl: Istanbul
Mesaj: 1319
SELAMİÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 15 Ekim 2012 12:09
Bizim binada 3 yıllık yöneticilik yaptım yöneticilik çok zor birşeydir herkesi memnun edemezsiniz herkes sanki toplanan paraların sizin cebinize girdiğini zanneder nizami bir yönetici tüm harcamalarını kayıt altına alır her harcanan paranın makbuzu olur aylık aidat 15 tl ise bu paranın tamamı harcanmaz bu paranın %85 gibisi giderlere giderken diğer para içerde birikir binada oluşacak ani veya ortak masraflar için ayrılır harcamalar ordan yapılır toplanan paralar giderlerden fazla ise binadan daire başına para toplanır  yıl sonunda bina yönetimi değişirken tek tek hesap verilir nerelere ne kadar harcandıysa makbuzları ile diğer yönetime aktarılır itiraz hakkınıza gelirsek bina toplantılarında bunu dile getirirsiniz gerçekten 15 tl fazla geliyorsa bu rakam düşürülebilir binanın ortak kararı olması şartı ile  SELAMİ2012-10-15 12:10:50

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

pelerinlikediÇevrim Dışı

Özel Üye
[B]6658,2[/B] [B]8038,3[/B]
Kayıt: 02/07/2011
İl: Istanbul
Mesaj: 1148
pelerinlikediÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 15 Ekim 2012 20:50
Ben de yöneticiyim. kapıcı yok, 6 daire var ve 40 tl ancak elektrikle temizliği ve ufat tefek arızaları karşılıyor:)
15 iyiymiş.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

eski-fishmanÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 02/10/2006
İl: Istanbul
Mesaj: 1041
eski-fishmanÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 18 Ekim 2012 14:13
Önceki dairemizde aidat yoktu. Apartman tek bir kişiye aitti ve kiracılara jest yapıp aidat ödetmiyorlardı. dolayısıyla piyasayı bilmiyorum. =)  Şimdi içim daha rahat. Bilgilendirmeleriniz için çok teşekkürler.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir