Şikayet Etmeden Önce Okuyunuz (Kurallar)


bjkalleyÇevrim Dışı

Yönetici
Kayıt: 01/02/2003
İl: Istanbul
Mesaj: 9506
bjkalleyÇevrim Dışı
Yönetici
Gönderim Zamanı: 10 Ocak 2011 22:57
1- Bir firma hakkındaki probleminizi bildirmeden önce firma ile sorunu çözmeye çalıştığınızdan emin olunuz. Örneğin aldığınız üründe bir sıkıntı yaşadığınızda önce firma ile irtibata geçiniz. Sorun çözülemediyse firma sahibi ile irtibata geçmeye çalışınız, firmadan artık tatmin edici bir cevap geleceğine emin olmadığınızda konu açınız.

2- Yüksek fiyat ile ilgili şikayetler kabul görmemektedir. Bir firma ürünü istediği fiyata satabilir, bu onun ticari politikasıdır. Benzer şekilde internet fiyatı ile dükkan fiyatı da farklı olabilir. Ancak ürünlerin belirli fiyatları yok da örneğin kişinin giyim kuşamına göre fiyat veriliyorsa bu gibi durumlar tabi ki şikayet konusu olabilir.

3- Bu bölüm, hobicilerin istediğini elde edemediği firmalardan intikam alması için değil istediklerini almaları için açılmıştır. Firmaya karşı yapıcı, sorunu çözücü bir tavır ile yaklaşınız. Suçlayıcı ve sert ifadeler firmanın hatayı kendisinde araması yerine savunma refleksi göstermesine sebep olabilir. Hoşgörüsüzlük, hoşgörünün alamadığı şeyleri alamaz ancak hoşgörü hoşgörüsüzlüğün alamayacağı şeyleri alabilir.

4- Akvaryum.com reklam veren firmalarını dikkatli seçer. Akvaryum.com'da reklam veren firmalardan bir şikayet olduğunda sorun çözülemezse yönetime ulaşılabilir. Yönetim firma ile görüşerek ara yol bulmak için gayret gösterecektir. Müşteri memnuniyetine önem verilmediğini farkettiğinde reklam ilişkisini sonlandıracaktır.

5- Alışveriş yapılmamışsa veya alım satım ile ilgili herhangi bir mağduriyet yoksa şikayet konusu açılamaz.

6- Geçmiş konulara bakılırsa, şikayet konusu ile ilgili bilgisi olmayan üyelerin konuya yorum yapması, konuyu çözüme kavuşturmadan çok çözümsüzlüğe ittiği görülmüştür. Bu nedenle şikayet var konularına eğer konunun gidişatını değiştirecek, kayda değer bir yazı yazmayacaksanız, lütfen müdahil olmayınız.

Üyelere yönelik yapılan anket sonucu 6 numaralı kural kaldırılmıştır.

Saygılar,
bjkalley2013-06-10 16:54:15

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

MiSoSiKiaNÇevrim Dışı

Yönetici
Kayıt: 12/08/2006
İl: Istanbul
Mesaj: 4487
MiSoSiKiaNÇevrim Dışı
Yönetici
Gönderim Zamanı: 31 Ekim 2011 14:43
Alışveriş yapılmamışsa veya herhangi bir mağduriyet yoksa şikayet konusu açmak yasaktır. MiSoSiKiaN2011-10-31 14:47:08

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

HititÇevrim Dışı

Kayıt: 01/06/2006
İl: Samsun
Mesaj: 735
HititÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 11 Temmuz 2013 00:03
Mağdur olmuş akvarist bir arkadaşımızın yerine başlık açabiliyor muyuz acaba? Hitit2013-07-11 00:03:49

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

MiSoSiKiaNÇevrim Dışı

Yönetici
Kayıt: 12/08/2006
İl: Istanbul
Mesaj: 4487
MiSoSiKiaNÇevrim Dışı
Yönetici
Gönderim Zamanı: 20 Temmuz 2013 20:25
[QUOTE=Hitit] Mağdur olmuş akvarist bir arkadaşımızın yerine başlık açabiliyor muyuz acaba? [/QUOTE]

Merhaba, 
Mağdur olan kişinin konu açması daha yerinde olacaktır. Olayları birinci ağızdan dinlemek herzaman işleri dahada kolaylaştırmaktadır. 
Saygılar, 

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

ZiyaretçiÇevrim Dışı

Ziyaretçi
Kayıt: 01/01/2003
Mesaj: 0
ZiyaretçiÇevrim Dışı
Ziyaretçi
Gönderim Zamanı: 07 Şubat 2014 14:01
Şikayet var konusu sonucu haklı olan kişi veya kişilere ne şekilde bir kazanç saglar örneğin birisi alım yapmış veya satış yapmış. 
Alıcı haklı yada satıcı haklı akvaryum.com yöneticilerinin bununla alakalı yapabilecek olduğu şeyler nelerdir ?

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

MiSoSiKiaNÇevrim Dışı

Yönetici
Kayıt: 12/08/2006
İl: Istanbul
Mesaj: 4487
MiSoSiKiaNÇevrim Dışı
Yönetici
Gönderim Zamanı: 08 Şubat 2014 01:14
[QUOTE=narinoglu]Şikayet var konusu sonucu haklı olan kişi veya kişilere ne şekilde bir kazanç saglar örneğin birisi alım yapmış veya satış yapmış. 
Alıcı haklı yada satıcı haklı akvaryum.com yöneticilerinin bununla alakalı yapabilecek olduğu şeyler nelerdir ?
[/QUOTE]Hiçbir alım satımdan yönetimimiz sorumlu olmadığından sorun yaşanan konularda yönetimin yapabileceği birşey yoktur maalesef. Şikayet konuları da kişilere bir kazanç sağlamaktan ziyade yaşananların anlatılarak diğer üyelerimizi uyarmak amaçlıdır. Ortada bir dolandırıcılık varsa ve bu alanen kanıtlanırsa dolandırıcılık yapan kişinin üyeliği silinir yada engellenir. Bu işlem için sağlam deliller gerekmektedir. İddialar yada söylemler geçerli neden değildirler. 
Olaylar karışır ve taraflar forum huzurunu kaçırırlarsa her iki tarafın üyelikleri de engellenir. 
Saygılar, 

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

Serdar90Çevrim Dışı

Kayıt: 07/07/2015
İl: Yurtdisi
Mesaj: 63
Serdar90Çevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 08 Temmuz 2015 02:28
X firmasından alış-veriş yaptım ve yanlış/bozuk/defolu ürün gönderildi, ilgilenilmedi, alış-veriş yapmayın tarzında konu açmak/yorumda bulunmak; firma adını kötülemek vb şekilde hukuki bir yaptırımı var mıdır ? Bu gibi bir durum ile önceden karşılaşılmış mıdır ?
Şikayetleri okurken aklıma takıldı. Saygılar.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

NeferÇevrim Dışı

Özel Üye
[B]11797,1[/B]
Kayıt: 02/09/2013
İl: Ankara
Mesaj: 3823
NeferÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 08 Temmuz 2015 03:51
[QUOTE=Serdar90]X firmasından alış-veriş yaptım ve yanlış/bozuk/defolu ürün gönderildi, ilgilenilmedi, alış-veriş yapmayın tarzında konu açmak/yorumda bulunmak; firma adını kötülemek vb şekilde hukuki bir yaptırımı var mıdır ? Bu gibi bir durum ile önceden karşılaşılmış mıdır ?
Şikayetleri okurken aklıma takıldı. Saygılar.[/QUOTE]

Ticaret hukukunda kötülemek şu şekillerle ifade edilir; şirket veya firma aleyhinde, "ticari itibari ile oynamak istenen şirketin hisselerinde bir kayıp oluşması" durumunda, "aleyhinde yalan haber ve havadis" yayılması durumunda, "gereksiz yere incitici ve amacını aşan" değer yargılarında, "eleştiri sınırlarını aşmak kaydıyla" olarak geçmektedir. "Başkalarını veya onların mallarını, iş ürünlerini, fiyatlarını veya ticari işlerini yanlış, yanıltıcı veya gereksiz yere incitici açıklamalarla kötülemek” şeklindedir. Forumda ki başlıklar için bu durumlar geçerli olmayacağı için kötülemek vb. ithamlarla firma, şirket sahipleri hukuki bir yaptırım isteyemez.

Ayrıca ticari bir faaliyet gösteren kişinin, tüketicilerin ifade özgürlüğüne katlanma yükümlülüğü vardır.


[EDIT]Nefer,2015-07-08 03:59:43[/EDIT]

Beğenenler: [T]175799,Serdar90[/T][T]118476,BeZGiN[/T]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

sobettaÇevrim Dışı

Kayıt: 30/09/2018
İl: Istanbul
Mesaj: 728
sobettaÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 06 Aralık 2018 17:55
Bir durumun memnuniyetsizliğini paylaşmak için bu bölüm kullanılabilir mi?

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

ismet24Çevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 10/03/2018
İl: Balikesir
Mesaj: 947
ismet24Çevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 06 Aralık 2018 18:41
Bu gibi form sayfalarının hiç bir yaptırımının olmadığını öncelikli olarak bilmek gerekir.
Başlık açarken karşılaşılan sorunlar ve gelinen noktada ne gibi aşamalardan geçildiği açıkça yazılmasının bu form sayfasını kullanan kişilerin aynı hatayı yapmasını engeller ve satış yapan firmaların eksikliği varsa ve gerçek anlamda kurumsal bir firma olmak istiyorsa , hata ve eksikliklerini gidermesi için bir yol gösterici olduğunu göz önüne almak gerekir.
Mesela bir örnek,
Bir satıcıdan alınan ürün, sağlam ve kusursuz olarak kargolaniyor. Fakat tüketici kargo dan aldığı ürünü kontrol etmeden alarak daha sonradan kırık çatlak çizik olduğunu görmesi sonucunda mağdur oluyor.
Sonuç olarak satıcı suçlanıyor, alıcı hata yapıyor ve mağdur oluyor, kargo şirketi kusurlu olduğu halde olayın dışında kalıyor.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir