Akvaryum Çok Kötü Oldu


Genç__AkvartistÇevrim Dışı

Kayıt: 14/10/2020
İl: Antalya
Mesaj: 617
Genç__AkvartistÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 26 Kasım 2020 13:11
Arkadaşlar nolur yardım edin akvaryum iyice iğrenç bir hal aldı o kadar para harcadım siyah hagen kum var zemjnde elodea ve zeytin bitkisi var ama kum bulaniklik yaptı ve çıkmıyor bu kumun bulanıklığı akvaryum 30 litre brüt iç filtre buble magus 3w 300l h içine elyaf koyunca çok zorlanıyor elyaf yerine sünger koyunca da bulaniklik hiç gitmiyor akvaryumu tamamen boşalttım kum iğrenç kokuyordu zaten onu yıkamaya çalıştım geri koydum bitkiler iğrenç gözükmeye başladı gözüme nedense yamuk yumuk hepsi su bulanık lepistesin biri hastalandı zaten ne yapıcam artık kafayı yeme derecesine geldim küçük renklk taşları bana hediye eden petshopun ttaaaaa dicem olmicak ayıklayamiyorum kumdan kumu atayim dicem kilosuna 10 lira para verdim atamiyorum iyice çıkmazın içinde girdim resimlerini ekliyorum şimdi tüm herşeyin resmini eklicem deneyimli arkadaşlar bana yapmam gerekeni söylerse sevinirim bitki tavsiye etsinler kalabalık görünecek kolay türlerden kumu temelli atayım mı çöpe yazık olcak atmak istemiyorum [:'(] akvaryumu boşaltsam balıkları koyacak başka yerim yok en baştan kurayım desem işte vallaha kafayi siyircam artık [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/226200/261120201306181.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/226200/261120201306561.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/226200/261120201308081.jpg[/IMG]

Su değişimini 3 hafta aksattım yemlemeyi fazla yaptım[:'(][:'(] suda daha yeni değistirmeme rağmen kötü koku var bana yapmam gerekenleri sırasıyla anlatacak birisi yok mu [:((]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

AtakanÇÇevrim Dışı

Kayıt: 24/11/2010
İl: Istanbul
Mesaj: 108
AtakanÇÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 26 Kasım 2020 13:34
Su değişimini aksatma filtreyi düzenli temizle o filtrede yetersiz olabilir sık su degişimi dip çekimi az yemleme ile eski haline döner birde ısıtıcı şart tabi arka fonda koyarsan görsel açısından hoş durur.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

yaşar3428Çevrim Dışı

Kayıt: 10/06/2020
İl: Istanbul
Mesaj: 95
yaşar3428Çevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 26 Kasım 2020 13:39
Kumun oturması bazen biraz zaman alabiliyor ama bence elyaf az da olsa koymayı dene çok kalın koyma ince ince ara ara katmanlara koy çünkü elyaf bulanıklıgın gitmesine yardımcı olur az da olsa o taşlar acilen çıkartmaya calış hiç sağlıklı değiller zaten eğer kum da adi bi kum ise çıkartmam en mantıklısı olur
Biraz akvaryumu kendi haline bırak olmadı dedikletimi yap az yem var su değişimi aksatma kolay gelsin

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

BaranmengÇevrim Dışı

Kayıt: 27/12/2018
İl: Ankara
Mesaj: 190
BaranmengÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 26 Kasım 2020 13:41
Kardeşim o kumu bence komple at gitsin uğraşma ne olduğu neden salınım yaptığı belli değil çünkü onun yerine ince lav kırığı yada midye kırığı kum al birincisi ikincisi şu şekilde bir yol izle balıklarını akvaryumdan al sularıyla bir kavanoza koy sonra akvaryumundaki suyu boşalt akvaryumunu temizle kumu at dinlenmiş su ile akvaryumunu doldur filtreni temizleyip akvaryuma tak çalıştır bir gün bekle bir gün balıkların kavanozda kalabilir çok soğuk olmamak şartı ile akvaryumun hazır olduğunda da suyundan balıklarını aşılayarak balıklarını akvaryuma al akvaryumunu temizlerken kimyasal kullanma sünger ve su kullan belki biraz tuzla ovabilirsin. Yeni suyun da oturması vakit alacaktır ilk başlarda biraz bulanıklık olabilir sonra berraklaşır.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

Genç__AkvartistÇevrim Dışı

Kayıt: 14/10/2020
İl: Antalya
Mesaj: 617
Genç__AkvartistÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 26 Kasım 2020 13:58
[QUOTE=Baranmeng]Kardeşim o kumu bence komple at gitsin uğraşma ne olduğu neden salınım yaptığı belli değil çünkü onun yerine ince lav kırığı yada midye kırığı kum al birincisi ikincisi şu şekilde bir yol izle balıklarını akvaryumdan al sularıyla bir kavanoza koy sonra akvaryumundaki suyu boşalt akvaryumunu temizle kumu at dinlenmiş su ile akvaryumunu doldur filtreni temizleyip akvaryuma tak çalıştır bir gün bekle bir gün balıkların kavanozda kalabilir çok soğuk olmamak şartı ile akvaryumun hazır olduğunda da suyundan balıklarını aşılayarak balıklarını akvaryuma al akvaryumunu temizlerken kimyasal kullanma sünger ve su kullan belki biraz tuzla ovabilirsin. Yeni suyun da oturması vakit alacaktır ilk başlarda biraz bulanıklık olabilir sonra berraklaşır.[/QUOTE]

Kumu en kaliteli diye siyah hagen kum aldım atayım mı kum dipte biriken pislikler yüzünden kokmuştu

[QUOTE=yaşar3428]Kumun oturması bazen biraz zaman alabiliyor ama bence elyaf az da olsa koymayı dene çok kalın koyma ince ince ara ara katmanlara koy çünkü elyaf bulanıklıgın gitmesine yardımcı olur az da olsa o taşlar acilen çıkartmaya calış hiç sağlıklı değiller zaten eğer kum da adi bi kum ise çıkartmam en mantıklısı olur
Biraz akvaryumu kendi haline bırak olmadı dedikletimi yap az yem var su değişimi aksatma kolay gelsin[/QUOTE]

Elyaf koyunca çok zorlanıyor veya hava hortumundan hava vermiyor az şekilde koydum su baya açıldı

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

yaşar3428Çevrim Dışı

Kayıt: 10/06/2020
İl: Istanbul
Mesaj: 95
yaşar3428Çevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 26 Kasım 2020 14:02
[QUOTE=Yvzslm]

Kumu en kaliteli diye siyah hagen kum aldım atayım mı kum dipte biriken pislikler yüzünden kokmuştu



Elyaf koyunca çok zorlanıyor veya hava hortumundan hava vermiyor az şekilde koydum su baya açıldı [/QUOTE]

yardımcı olabildiysem ne mutlu bize dediğim gibi biraz bekle düzenli bakım yap aksatma hala koku varsa en son çare kumu atarsın filitreyide çok tıkanmadan temizle

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

Beta_balikÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 15/08/2018
İl: Istanbul
Mesaj: 5317
Beta_balikÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 26 Kasım 2020 14:03
Merhaba,
Akvaryum balıklar için sağlıklı bir yaşam alanı olması size yetsin bence. Tabi görsellik de önemli, ama önceliğiniz o olsun.
Şimdi ben olsaydım ilk önce balıkları elden çıkartırdım. Çünkü lepistes için 30 litre uygun değil. Zaten şu anda akvaryum yeteri kadar kalabalık, üremeleri de hiç iyi olmayacak.
Hem canlı olmazsa değişiklik yapmanız daha kolay ve yavaş olabilir.
Eğer salyangoz varsa onu bir kaba hagen ile alın, yoksa salyangoz alıp yine aynı şeyi yapın. Eğer hagen sahte ise ve zarar verecek ise o salyangozda görürsünüz. Salyangoz sağlıklı bir şekilde yaşadı diyelim, o zaman kum taneleri geçebileceği bir büyüklükte elek temin edip renkli taşlardan o şekilde ayırabilirsiniz. Daha sonra da o şekilde kullanabilirsiniz.
Bitki elin durumu cidden iyi gözükmüyor ama genel olarak dayanıklı bitkilerdir, ışık nedir? Işık önemli bu konuda.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

Bar1734Çevrim Dışı

Kayıt: 09/02/2016
İl: Istanbul
Mesaj: 22
Bar1734Çevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 26 Kasım 2020 16:25
Akvaryumu ne zaman kurdunuz ? Kurarken bakteri kültürü kullandınız mı ?

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

Genç__AkvartistÇevrim Dışı

Kayıt: 14/10/2020
İl: Antalya
Mesaj: 617
Genç__AkvartistÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 26 Kasım 2020 17:09
[QUOTE=Bar1734]Akvaryumu ne zaman kurdunuz ? Kurarken bakteri kültürü kullandınız mı ? [/QUOTE]

Kuralı 1 ay oldu kurarken eski 2 aylık akvaryumumdaki kum ve sudan kullandım bakteri kültürü değil ki şuan sıkıntı bitkilerin kötü durması ve sudaki bulaniklik o da kumdan kaynaklaniyor ama geçti bidaha degişim yaptım şimdi bana bitki cinsi lazım çok hızlı çoğalcak demet halinde duracak

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

Bar1734Çevrim Dışı

Kayıt: 09/02/2016
İl: Istanbul
Mesaj: 22
Bar1734Çevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 26 Kasım 2020 17:18
Bakteri kültürü sorun değil onu biliyorum. Bakteri kültürü sormamın nedeni yeni kurulan akvaryumlarda azot döngüsü olur bakteri kültürleri bu olayı hızlandırır. Bu yüzden ne zaman kurdunuz ve bakteri kültürü kullandınız mı diye sordum. Azot döngüsünde ise suda aynı bu şekilde beyaz bulutlanma olur. [EDIT]Bar1734,2020-11-26 17:27:48[/EDIT]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

Genç__AkvartistÇevrim Dışı

Kayıt: 14/10/2020
İl: Antalya
Mesaj: 617
Genç__AkvartistÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 26 Kasım 2020 17:30
[QUOTE=Bar1734]Bakteri kültürü sorun değil onu biliyorum. Bakteri kültürü sormamın nedeni yeni kurulan akvaryumlarda azot döngüsü olur bakteri kültürleri bu olayı hızlandırır. Bu yüzden ne zaman kurdunuz ve bakteri kültürü kullandınız mı diye sordum. Azot döngüsünde ise suda aynı bu şekilde beyaz bulutlanma olur. Şu an akvaryumdaki kumun tamamı eski akvaryumdan mı geldi ?[/QUOTE]

Hayir eski akvaryumdan iki kilo siyah hagen geldi eksik gelince 2kg da ben ekledim ama müjde su şuan baya berrak elyaf sağolsun ama yinede bi 2 kilo kadar daha kum eksiğim var bence koku da düzeldi yüzde 80 koku yok artık suyu o kadar çok sık degistirdim ki gunde 1 defa yuzde elli sonunda kurtuldum bulanikliktan suan baya berrak şimdi akvaryumu bitki ile doldurmak var sırada tabi daha bitkilerin cinsini bilmeyen kazık petshop varken biraz zor ama bakcaz artık micralar ve moss bitkileri birlikte olur mu bide nereden bulabilirim bu bitkileri uygun bana bitki tavsiye edin zemin için arka plana elodea koycam ortya zeytin bunlar var şuan istediklerim gül moss micra micra co2 istermiki acaba ışığım güzel

[QUOTE=Beta_balik]Merhaba,
Akvaryum balıklar için sağlıklı bir yaşam alanı olması size yetsin bence. Tabi görsellik de önemli, ama önceliğiniz o olsun.
Şimdi ben olsaydım ilk önce balıkları elden çıkartırdım. Çünkü lepistes için 30 litre uygun değil. Zaten şu anda akvaryum yeteri kadar kalabalık, üremeleri de hiç iyi olmayacak.
Hem canlı olmazsa değişiklik yapmanız daha kolay ve yavaş olabilir.
Eğer salyangoz varsa onu bir kaba hagen ile alın, yoksa salyangoz alıp yine aynı şeyi yapın. Eğer hagen sahte ise ve zarar verecek ise o salyangozda görürsünüz. Salyangoz sağlıklı bir şekilde yaşadı diyelim, o zaman kum taneleri geçebileceği bir büyüklükte elek temin edip renkli taşlardan o şekilde ayırabilirsiniz. Daha sonra da o şekilde kullanabilirsiniz.
Bitki elin durumu cidden iyi gözükmüyor ama genel olarak dayanıklı bitkilerdir, ışık nedir? Işık önemli bu konuda. [/QUOTE]

Işık 9w salyangoz 2 aydır bu kumda bi sıkıntı olmadı lepistesi çıkartırsam ekliyeceğim başka balık yok bende isterim 60 80 litrelik tankım olsun ama maalesef olmuyor taşları yavaş yavaş ayıklarım o sıkıntı değil ama bence lepistes için çok da az bi hacim değil 30 litre yani

[QUOTE=Beta_balik]Merhaba,
Akvaryum balıklar için sağlıklı bir yaşam alanı olması size yetsin bence. Tabi görsellik de önemli, ama önceliğiniz o olsun.
Şimdi ben olsaydım ilk önce balıkları elden çıkartırdım. Çünkü lepistes için 30 litre uygun değil. Zaten şu anda akvaryum yeteri kadar kalabalık, üremeleri de hiç iyi olmayacak.
Hem canlı olmazsa değişiklik yapmanız daha kolay ve yavaş olabilir.
Eğer salyangoz varsa onu bir kaba hagen ile alın, yoksa salyangoz alıp yine aynı şeyi yapın. Eğer hagen sahte ise ve zarar verecek ise o salyangozda görürsünüz. Salyangoz sağlıklı bir şekilde yaşadı diyelim, o zaman kum taneleri geçebileceği bir büyüklükte elek temin edip renkli taşlardan o şekilde ayırabilirsiniz. Daha sonra da o şekilde kullanabilirsiniz.
Bitki elin durumu cidden iyi gözükmüyor ama genel olarak dayanıklı bitkilerdir, ışık nedir? Işık önemli bu konuda. [/QUOTE]

Bitkiler 2 3 saat kuru yerde kalmıştı baya kurumuşlardı yeni topluyorlar kendilerini ondan öyleler akvaryumun son hali ile ilgili foto paylaşıyorum [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/226200/261120201801461.jpg[/IMG]

Beğenenler: [T]102245,AtakanÇ[/T]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir